|
Ξεκίνησε και η Μεγάλη Εβδομάδα. Προηγήθηκε η Μεγάλη Εβδομάδα των Καθολικών και να θυμίσουμε ότι το 2017 είχαμε κοινό εορτασμό Ορθόδοξων και Καθολικών, ενώ θα ξαναέχουμε πάλι το 2025. Αξίζει εδώ να εξηγήσουμε ότι το πρόβλημα της διαφοράς του εορτασμού προκύπτει από τον τρόπο υπολογισμού των ισημεριών και της Πανσελήνου, αλλά ξεκινά από το λάθος της Εαρινής Ισημερίας. Die Osterwoche hat begonnen. Letzte Woche war die Osterwoche der Katholiken und wir erinnern uns, dass 2017 Orthodoxen und Katholiken Ostern zusammen feierten. Das wiederholt sich erst wieder 2025. Hier ist es wichtig zu erwähnen, dass der Datumsunterschied sich in der Berechnungsweise der Äquinoktien (Tagundnachtgleiche) und des Vollmondes basiert, der Fehler befindet sich anfänglich im Frühlingsäquinoktium (Frühlingstagundnachtgleiche).
Ο καθορισμός της ημερομηνίας του Πάσχα, γίνεται βάσει των κανόνων της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου της Νίκαιας της Βιθυνίας του 325 μ.Χ. και αναφέρει τα εξής: Die Bestimmung des Osterdatums erfolgt nach den Regeln des Ersten Ökumenischen Rates von Nicäa in Bithynien im Jahre 325 n.Chr.:
1.Το Πάσχα εορτάζεται την πρώτη Κυριακή, μετά την πρώτη Πανσέληνο, που συμβαίνει μετά την Εαρινή Ισημερία (εάν η πανσέληνος είναι Κυριακή τότε εορτάζεται την επόμενη Κυριακή, για να μην συμπίπτει με το Πάσχα των Εβραίων). 2.Το Πάσχα εορτάζεται από όλους τους Χριστιανούς συγχρόνως. 3.Το Πάσχα θα εορτάζεται την μέρα που θα καθορίζει η Εκκλησία της Αλεξάνδρειας. Γιατί όμως από την εκκλησία της Αλεξάνδρειας; Γιατί το 325 μ.Χ. η Αλεξάνδρεια ήταν το Επιστημονικό κέντρο της εποχής και απευθύνονταν στους εκεί αστρονόμους που υπολόγιζαν Εαρινή Ισημερία και Πανσέληνο, θέματα καθαρά αστρονομικά και καθόλου εύκολα όπως αποδείχθηκε. Για να υπολογίσουμε λοιπόν την ημερομηνία του Πάσχα, πρέπει να γνωρίζουμε πότε έχουμε Ισημερία, και κάθε πότε έχουμε Πανσέληνο, πράγματα πολύ δύσκολα να υπολογιστούν με ακρίβεια. 1. Ostern wird am ersten Sonntag nach dem ersten Vollmond gefeiert, der nach dem Frühlingsäquinoktium stattfindet (wenn der Vollmond Sonntag ist, wird er am folgenden Sonntag gefeiert, um nicht mit dem jüdischen Passafest zusammenzufallen). 2. Ostern wird von allen Christen gleichzeitig gefeiert 3. Ostern wird an dem von der Kirche von Alexandria festgelegten Tag gefeiert. Aber warum wurde dies von der Kirche von Alexandria festgelegt? Weil im Jahr 325 n.Chr. Alexandria das wissenschaftliche Zentrum der Zeit war und sich die Kirche an die dortigen Astronomen richtete, die Frühlingsäquinoktium und Vollmond berechneten; Themen rein astronomisch und wie sich herausstellte, überhaupt nicht einfach. Um das Osterdatum zu berechnen müssen wir genau wissen, wann wir Frühlingsäquinoktium (Frühlinstagundnachtgleiche) und den darauffolgenden Vollmond haben. Dinge, die sehr schwer genau zu berechnen sind.
Το λάθος των 13 ημερών της Εαρινής Ισημερίας Der Fehler der 13 Tage der Frühlingstagundnachtgleiche
Για να βρούμε την ημερομηνία που έχουμε Εαρινή Ισημερία, πρέπει να γνωρίζουμε τον ακριβή χρόνο περιφοράς της Γης περί τον Ήλιο, δηλαδή την διάρκεια ενός έτους. Ο Πατέρας της Αστρονομίας Ίππαρχος (2ος π.Χ. αιώνας), υπολόγισε ότι το έτος έχει 365,25 ημέρες, που χρησιμοποιήθηκε από τον Αλεξανδρινό αστρονόμο Σωσιγένη, για να φτιάξει το Ιουλιανό ημερολόγιο (από τον Ιούλιο Καίσαρα), το Παλαιό. Σήμερα με τη βοήθεια της τεχνολογίας οι αστρονόμοι υπολόγισαν ότι το έτος έχει 365,242199… ημέρες. Το έτος του Ίππαρχου ήταν μεγαλύτερο και πρόσθετε τρεις μέρες κάθε 400 χρόνια, με αποτέλεσμα η Εαρινή Ισημερία του 1923 να θεωρείται η 3η Απριλίου, δηλαδή 13 μέρες αργότερα! Um das Datum der Frühlingstagundnachtgleiche zu ermitteln, müssen wir die genaue Zeit der Erdumlaufbahn um die Sonne kennen, d.h. die Dauer eines Jahres. Der Vater der Astronomie, Hipparchus (2. Jahrhundert v: Chr.), schätzte, dass das Jahr 365, 25 Tage hat, die vom alexandrinischen Astronomen Sosigenes verwendet wurden, um den julianischen Kalender (von Julius Caesar), den Alten Kalender, zu erstellen. Heute schätzen Astronomen mit Hilfe der Technologie, dass das Jahr 365,242199… Tage hat. Das bedeutet, dass das Jahr des Hipparchus länger war und es wurden alle 400 Jahre drei Tage hinzugefügt, mit dem Ergebnis, dass die Frühlingstagundnachtgleiche von 1923 am 3. April war, also 13 Tage später!
Το παλαιό λοιπόν ημερολόγιο χρειαζόταν διόρθωση 13 ημερών, που πραγματοποιήθηκε το 1923 από την κυβέρνηση Γονατά, κατόπιν εισηγήσεως του Αστρονόμου και Ακαδημαϊκού Αιγινήτη. Για να διορθωθεί, η 16η Φεβρουαρίου 1923 ονομάστηκε 1η Μαρτίου, προστέθηκαν δηλαδή 13 «λευκές» μέρες, με αποτέλεσμα ουδείς Έλληνας να γεννηθεί από 16 έως 28 Φεβρουαρίου το 1923! Με 341 χρόνια καθυστέρηση συμβαδίσαμε με την υπόλοιπη Ευρώπη, που ήδη από το 1582 εφάρμοζε το Νέο Ημερολόγιο, το Γρηγοριανό όπως ονομάστηκε από τον ομώνυμο Πάπα που το εισήγαγε. Der „Alte Kalender“ benötigte daher eine Korrektur von 13 Tagen, die 1923 von der Regierung Gonatas auf Vorschlag des Astronomen und Akademikers von Ägina vorgenommen wurde. Um dies zu korrigieren, wurde der 16. Februar 1923 als 1. März bezeichnet, dies bedeutet, dass kein Grieche vom 16. bis 28. Februar 1923 ein Geburtsdatum hat. Mit einer Verzögerung von 341 Jahren einigten wir uns mit dem übrigen Europa, das bereits 1582 den neuen „Gregorianischen Kalender“ umsetzte, wie er vom gleichnamigen Papst, der ihn einführte, benannt wurde.
Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδας δέχτηκε το επόμενο έτος το Γρηγοριανό ημερολόγιο για όλες τις εορτές πλην του Πάσχα, που συνέχισε να το εορτάζει με το Παλαιό. Η διόρθωση του Πάσχα δεν έγινε, γιατί υπήρχαν έντονες αντιδράσεις πολλών κύκλων της Ορθόδοξης Εκκλησίας, επειδή την μεταρρύθμιση του ημερολογίου εισηγήθηκε ο Πάπας Γρηγόριος και είναι σαν να αναγνωρίζεται η πρωτοκαθεδρία του. Έτσι τα Χριστούγεννα και οι άλλες γιορτές είναι κοινές με την Καθολική Εκκλησία, πλην των Ορθοδόξων Παλαιοημερολογιτών (Άγιον Όρος, Σερβία, Ρωσία κλπ) που τις γιορτάζουν 13 μέρες αργότερα. Die orthodoxe Kirche Griechenlands akzeptierte im nächsten Jahr den Gregorianischen Kalender für alle Feiertage außer Ostern, das weiterhin mit dem Alten Kalender gefeiert wird. Die Osterkorrektur fand nicht statt, da viele Kreise der orthodoxen Kirche heftigen Widerstand zeigten, weil Papst Gregor die Reform des Kalenders vorschlug und es so gewesen wäre, als ob sein Primat anerkannt würde. Weihnachten und andere Feiertage sind wie in der katholischen Kirche üblich, mit Ausnahme der Orthodoxen die immer noch nach dem Alten Kalender gehen (siehe Berg Athos, Serbien; Russland usw.), die 13 Tage später feiern.
Το λάθος των 5 ημερών της Πανσελήνου Der 5-Tagesfehler in der Berechnung des Vollmondes
Ένας Σεληνιακός μήνας, δηλαδή από Πανσέληνο σε Πανσέληνο, διαρκεί 29,53059 μέρες. Η Πανσέληνος για τους Ορθοδόξους υπολογίζεται από τον 19ετή κύκλο του Μέτωνα (5ος αι.π.Χ), που αντιστοιχεί σε 235 Πανσελήνους. Σήμερα με τις σύγχρονες μετρήσεις προέκυψε ένα λάθος του Μέτωνα μόνον 2,066 ωρών κάθε 19 έτη. Το σφάλμα συσσωρεύτηκε και τώρα έφτασε τις 5 μέρες περίπου. Η Ορθόδοξη Εκκλησία συνεχίζοντας να υπολογίζει τις Πανσελήνους με τον Μετωνικό Κύκλο, υπολογίζει κάθε Πανσέληνο 5 μέρες αργότερα από την πραγματική. Επομένως για την Ορθόδοξη Εκκλησία έχουμε ισημερία 13 μέρες αργότερα από την πραγματική και Πανσέληνο 5 μέρες αργότερα από την πραγματική. Ein Mondmonat, d.h. von Vollmond zu Vollmond, dauert 29,53059 Tage. Der Vollmond für die Orthodoxen wird aus dem 19-Jahres-Zyklus von Metonas (5. Jahrhunder v. Chr.) berechnet, der 235 Vollmonde entspricht. Bei modernen Bemessungen trat ein Fehler von Metonas auf. Dies hat sich nun angesammelt und hat einen Unterschied von 5 Tagen erreicht. Die orthodoxe Kirche berechnet weiterhin den Vollmond nach dem Metonischen-Zyklus und berechnet jeden Vollmond 5 Tage später als den tatsächlichen. Bei der orthodoxen Kirche haben wir also einen Unterschied bei der Berechnung der Tagundnachtgleiche um 13 Tage später und bei der Berechnung des Vollmondes um 5 Tage später als in der Realität.
Με την ευκαιρία αυτή ας αναφέρουμε ότι λίγες ημέρες πριν, την Τρίτη 7 Απριλίου, λάβαμε ένα μήνυμα από τον απόφοιτό μας του 1974 Δημήτρη Σωτηρόπουλο, ο οποίος είναι Μάρτυρας του Ιεχωβά, και μας ενημέρωνε ότι την ημέρα εκείνη μετά την Δύση του ηλίου τήρησαν την πιο σημαντική επέτειο του έτους, την Ανάμνηση του Θανάτου του Ιησού Χριστού. Bei dieser Gelegenheit, einige Tage zuvor, am Dienstag, den 07.April, erhielten wir eine Nachricht von unserem Absolventen von 1974, Dimitris Sotiropoulos, der Zeuge Jehovas ist, und teilte uns mit, dass sie an diesem Tag nach Sonnenuntergang, den wichtigsten Tag des Jahres ehrten, nämlich die Erinnerung an den Tod Jesus Christus.
Συνεχίζουμε να Μένουμε Σπίτι και: Wir bleiben weiterhin zu Hause und:
Θα υποστηρίξουμε και την ιδέα της Σοφίκας Ελευθερουδάκη "Γράψε Μπορείς". Είναι η καλύτερη ευκαιρία τις ημέρες αυτές. Wir unterstützen auch die Idee von Sofika Elefderoudaki „Schreib, du kannst es“. Das ist die beste Gelegenheit in diesen Tagen.
Εμείς όπως διαπιστώνετε συνεχίζουμε να γράφουμε. Γράφουμε συνεχίζοντας την έρευνά μας για τα χρόνια της Αραχώβης και συνεχώς εντοπίζουμε αποφοίτους. Σήμερα λοιπόν θα παρουσιάσουμε τρία βιογραφικά, αλλά και ένα άρθρο για το οκτατάξιο σχολείο, διότι τα χρόνια πριν από τον Πόλεμο είχε εφαρμοστεί και στην Γερμανική Σχολή. Wie Sie sehen können, schreiben wir weiter. Wir schreiben, indem wir unsere Forschung für die Jahre der Deutschen Schule in der Arachowi-Straße fortsetzen und wir identifizieren ständig Alumni.
|
Το οκτατάξιο σχολείοΤα χρόνια του Πολέμου η Γερμανική Σχολή στην Αραχώβης λειτουργούσε ως Οκτατάξιο Γυμνάσιο. Έχει λοπόν ένα ενδιαφέρον να αναφέρουμε τα όσα ίσχυαν εκείνη την εποχή, αλλά και όσα είχαν προηγηθεί από τη εποχή του Όθωνα:
Οι Έλληνες λογίζονται φιλεκπαιδευτικός λαός. Είτε λόγω της αρχαιοελληνικής παράδοσης, είτε λόγω της γεωγραφικής θέσης και του γεωγραφικού αναγλύφου, είτε λόγω της ιδιαιτερότητας της ελληνικής γλώσσας η οποία επί Ελληνιστικών χρόνων ήταν η κυρίαρχη γλώσσα του δυτικού κόσμου, η λαϊκή σοφία έχει αποκρυσταλλωμένη άποψη υπέρ του σχολείου. Το "άνθρωπος αγράμματος, ξύλο απελέκητο" αντικατοπτρίζει τον διαρκή πόθο των Ελλήνων για το σχολείο. Μετά την Ακαδημία του Πλάτωνα και το Λύκειο του Αριστοτέλη, οι Έλληνες δούλοι που αναλαμβάνουν τη μόρφωση των Ρωμαίων, το Βυζάντιο που ιδρύει σχολεία και κατά το Μεσαίωνα, ο ελληνικός Χριστιανισμός με τα "ιερογράμματα", διατηρούν την παράδοση του σχολείου.
Με την άφιξή του στην Ελλάδα το 1828, ο Ιωάννης Καποδίστριας ιδρύει ορφανοτροφεία στην Αίγινα και τον Πόρο, όπου τα ορφανά ελάμβαναν γενική μόρφωση και επαγγελματική εκπαίδευση και όπου παράλληλα λειτουργούσαν διδασκαλεία για τη μόρφωση των δασκάλων. Ιδρύεται γεωργική σχολή στην Τίρυνθα, ιερατική σχολή στον Πόρο και στρατιωτικό σχολείο στο Ναύπλιο. Με τον Όθωνα, το 1933, εκδόθηκε διάταγμα που καθόριζε τις αρμοδιότητες της "επί των Εκκλησιαστικών γραμματείας" που ήταν το πρώτο υπουργείο παιδείας. Οι Βαυαροί διαίρεσαν την όλη εκπαίδευση σε τρεις κύκλους, τη στοιχειώδη εκπαίδευση, τη μέση και την ανώτερη. Τη στοιχειώδη εκπαίδευση ονόμασαν Δημοτική, διότι η διοίκηση και η εποπτεία ανατέθηκαν στους Δήμους, σύμφωνα με τον νόμο της 6ης Φεβρουαρίου 1834 που ήταν πιστό αντίγραφο του γαλλικού νόμου του 1833, και η διάρκεια φοίτησης προβλεπόταν να είναι επταετής. Βάσει αυτού του νόμου, ιδρύθηκε Διδασκαλείο στο Ναύπλιο το 1835, όπου εισήχθη η αλληλοδιδακτική μέθοδος. Το 1836 συστάθηκε η “Φιλεκπαιδευτική εταιρία” που ίδρυσε σχολεία θηλέων και προετοίμασε τις πρώτες δασκάλες. Δυστυχώς όμως ούτε η υποχρεωτική φοίτηση ούτε η επταετής διάρκεια εφαρμόστηκαν και η θέση των δασκάλων ήταν τραγική. Το 1844, λόγω της απροθυμίας των δήμων να ιδρύσουν και συντηρήσουν σχολεία εκδόθηκε διάταγμα σύμφωνα με το οποίο “εις την δημοτική εκπαίδευσιν συντρέχει και το κράτος κατά το μέτρον της ανάγκης των δήμων”. Παρ' όλα ταύτα η κατάσταση χειροτέρεψε και το 1863 το διδασκαλείο έκλεισε. Το 1871 ιδρύεται στην Αθήνα ο “Σύλλογος προς διάδοσιν των Ελληνικών Γραμμάτων” μέλη του οποίου το 1874 ιδρύουν το εξατάξιο “Πρότυπο δημοτικό σχολείο” στην Αθήνα και το τετρατάξιο “Παιδαγωγείο” στη Θεσσαλονίκη. Έτσι σ' αυτήν την περίοδο ο εκπαιδευτικός κύκλος αποτελείται από το δημοτικό σχολείο με τετραετή φοίτηση, ακολουθεί το Ελληνικό σχολείο με τριετή φοίτηση και τέλος το Γυμνάσιο με τετραετή φοίτηση.
|
Κωνσταντίνος Δρακόπουλος (46*) (*) αν δεν είχε υποχρεωθεί να φύγει από την Σχολή θα αποφοιτούσε το 1946.
Ο Κωνσταντίνος Δρακόπουλος ήταν μαθητής στην Αραχώβης στα χρόνια του Πολέμου. Ξεκίνησε την πολύχρονη σταδιοδρομία του στον τομέα της ναυτιλίας μετά την αποφοίτησή του από τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων και εργάστηκε σε διάφορες επιχειρήσεις με έδρα τη Νέα Υόρκη, προτού προσχωρήσει στη Niarchos London Ltd. το 1953, αναλαμβάνοντας τη θέση του Διευθυντή Ναυτιλίας. Διετέλεσε Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου και Διευθύνων Σύμβουλος των «Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε.» για τριάντα, περίπου, χρόνια. Ο κ. Δρακόπουλος υπήρξε, επίσης, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας «Διεθνή Ναυτιλιακά Πρακτορεία Α.Ε.» για σχεδόν είκοσι χρόνια. Έχει διατελέσει μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου πολλών, διεθνούς κύρους, οργανισμών, όπως ο ελληνικός Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, το American Bureau of Shipping, η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, η Τράπεζα της Ελλάδος, κ.ά. Ο κ. Δρακόπουλος κατείχε τη θέση του Προέδρου της Ελληνικής Συμβουλευτικής Επιτροπής του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος», από το 1996 έως το 2004. Έκτοτε, κατέχει τη θέση του Συμβούλου του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος.
|
Ορθόδοξος Παπάζογλου (47*)(*) αν δεν είχε υποχρεωθεί να φύγει από την Σχολή θα αποφοιτούσε το 1947.
Ο Ορθόδοξος Παπάζογλου άρχισε το Δημοτικό σχολείο στον Τύρναβο και το τελείωσε στο Πρότυπο Δημοτικό Θες/νίκης και κατά τα πρώτα έτη των γυμνασιακών του σπουδών φοίτησε στη Γερμανική Σχολή Θεσσαλονίκης και της Αθήνας, αποφοίτησε όμως από το Αμερικανικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης «Ανατόλια» το 1947.
Το 1948, μετά από επιτυχείς εξετάσεις, γράφτηκε στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, απ’ όπου πήρε το πτυχίο του Ιατρού ακριβώς έξι χρόνια μετά, τον Ιούλιο του 1954, με βαθμό «Λίαν Καλώς». Την ίδια χρονιά γράφτηκε μέλος του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης και του χορηγήθηκε άδεια εξάσκησης επαγγέλματος στην περιφέρεια τον Συλλόγου αυτού.
Από τον Ιούλιο του 1954 μέχρι το Μάρτιο του 1956 υπηρέτησε τη στρατιωτική του θητεία ως Έφεδρος Ανθυπίατρος του στρατού ξηράς. Υπηρέτησε στη Β. Μακεδονία, στο Πετρίτσι και στο Σιδηρόκαστρο, ενώ ήδη από την 1η Σεπτεμβρίου του 1955 είχε γίνει δεκτή η αίτησή του να προσληφθεί ως άμισθος εσωτερικός βοηθός στη Β' χειρουργική Κλινική του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, προκειμένου να πάρει την ειδικότητα της Χειρουργικής. Από τότε υπηρέτησε ανελλιπώς στη Β' Χειρουργική Κλινική υπό τη διεύθυνση όσων είχαν εκάστοτε την εντολή της έδρας, όπως ο Καθηγητής κ. Ν. Καβαζαράκης, ο εντεταλμένος υφηγητής κ. Ν. Αναγνωστίδης, ο καθηγητής κ. Κ. Τούντας, ο διευθυντής της Κλινικής κ. Γεράσιμος Μακρής.
|
Αλφρέδος Λούβαρις (39) (1921-1944;)Ο Αλφρέδος Λούβαρις γεννήθηκε το 1921 και εμφανίζεται το 1935 στα μαθητολόγια της Β' Γυμνασίου. Ήταν γιός του Νικολάου Λούβαρι (1887 - 1961), ο οποίος ήταν Έλληνας θεολόγος, καθηγητής και μέλος της Ακαδημίας Αθηνών και σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο βιογραφικό του: Στις 29 Απριλίου του 1941 ήταν ένας από τους προτεινόμενους για υπουργοποίηση από τον Γεώργιο Τσολάκογλου. Όμως παραιτήθηκε αμέσως χωρίς να ορκιστεί, επικαλούμενος ως δικαιολογία την είσοδο των Ιταλών στην Αθήνα. Ο Λούβαρις, ο οποίος θεωρούνταν εγγυητής της διατήρησης μιας στάσης ανοχής της Εκκλησίας της Ελλάδος απέναντι στις Γερμανικές κατοχικές δυνάμεις, συνέβαλε στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης προς το πρόσωπο του Αρχιεπισκόπου Δαμασκηνού εκ μέρους των Γερμανών καθώς συνέταξε έκθεση που την υπέβαλε στη Γερμανική Πρεσβεία, η οποία διαβιβάστηκε στο Βερολίνο, και τελικά εγκρίθηκε η αντικατάσταση του Αρχιεπισκόπου Χρύσανθου. Ήταν υπουργός παιδείας και στην τρίτη κατοχική κυβέρνηση του Ιωάννη Ράλλη από τις 7 Απριλίου 1943 έως τις 12 Οκτωβρίου 1944. κατόπιν έντονης πίεσης του Αρχιεπισκόπου Δαμασκηνού. Ο ίδιος στα Απομνημονεύματά του γράφει πως η συμμετοχή του στην τελευταία κατοχική κυβέρνηση υπαγορεύθηκε από το αίσθημα ευθύνης του ως πνευματικού ανθρώπου απέναντι στην πατρίδα του και των συνανθρώπων του απέναντι της μανίας του ναζιστικού τέρατος. Τον Μάιο του 1944 απολύθηκε από το Πανεπιστήμιο Αθηνών λόγω της δίκης και καταδίκης του σε πενταετή φυλάκιση για τη συμμετοχή στην κυβέρνηση του Ιωάννη Ράλλη. Αν και ο Αρχιεπίσκοπος Δαμασκηνός κλήθηκε στη δίκη από τον Λούβαρι ως μάρτυρας υπεράσπισης αυτός δεν παρέστη.... Στις παραμονές της δίκης του κι ενώ ήταν προφυλακισμένος, ο γιος του Αλφρέδος απήχθη και δεν βρέθηκε ποτέ. Τσιρώνης 2010, σελ. 419, υποσ. 867, Ρηγόπουλος 2011, σελ. 150
Δείτε το βιογραφικό του Νικολάου Λούβαρι...
|
Οι "7 σκύλοι" της Λύντιας Βελισσαρίου-Τρίχα στο ΒΗΜΑ 29.3.2020Στο ΒΗΜΑ της 29ης Μαρτίου 2020 δημοσιεύτηκε ένα άρθρο του Βαγγέλη Χατζηβασιλείου με τίτλο "Επτά σκύλοι εξομολογούνται - Επτά ιστορίες που παραλληλίζουν ωραία τη σκυλίσια συμπεριφορά με την ανθρώπινη ψυχολογία" για το βιβλίο της Λύντιας Βελισσαρίου – Τρίχα "Το σκυλάκι σας θέλει ψυχίατρο - Επτά σκύλοι αυτοβιογραφούμενοι"
Έχοντας επεξεργαστεί το αρχείο του Χαριλάου Τρικούπη, και με δύο εκτενείς μελέτες για τον ίδιο και τον πατέρα του Σπυρίδωνα (τον ιστορικό της ελληνικής Επανάστασης) στο πρόσφατο ενεργητικό της, η Λύντια Τρίχα μάς δίνει, σαν να δοκιμάζει ένα είδος επιστημονικής αγρανάπαυσης, επτά ιστορίες για σκύλους, που δεν είναι άλλοι από τους σκύλους οι οποίοι έπαιξαν επί πολλά χρόνια σημαντικό ρόλο στην καθημερινότητά της. Υπό αυτή την έννοια, εκείνοι που αυτοβιογραφούνται (ή βιογραφούνται) στο βιβλίο δεν είναι οι σκύλοι, όπως το θέλει ο υπότιτλός του, αλλά η ίδια και ο άνθρωπος με τον οποίο μοιράστηκε τη χαρά της κοινής ζωής μαζί τους.
|
30% στα non books και 20% στα παιχνίδια – ΠΑΣΧΑΛΙΝΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ30% σε όλα τα non books: Τσάντες, δώρα, χαρτικά, T-Shirtsκαι 20% σε όλα τα παιχνίδια για τις πασχαλινές αγορές σας. Η έκπτωση αφαιρείται από την αρχική τιμή από εμάς μετά την αποστολή της παραγγελίας σας και σας ενημερώνουμε τηλεφωνικά σχετικά με τη διαθεσιμότητα στα είδη που επιλέξατε και το τελικό ποσό. Συνεχίζουμε να εξυπηρετούμε με όλα τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης τις παραγγελίες σας μέσω του e-shop μας. Αποστολή με ΕΛΤΑ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ και δυνατότητα κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό για την αποφυγή χρηματικής συναλλαγής κατά την παράδοση. Σας ευχαριστούμε! Βιβλιοπωλείο NOTOS PLUS - Ομήρου 15 / Ακαδημίας, 10672 Αθήνα Τ 2103629746 - 6937338099 - Ε info@notosbooks.gr
|
Ο Μάρκος Κούμαρης στο ArtweekΟ Μάρκος Κούμαρης, απόφοιτος του 1992 και ιδρυτικό μέλος και αρχηγός των Locomondo ήταν προσκεκλημένος της Λένας Αρώνη στην εκπομπή της ΕΡΤ2 "Artweek" το Σάββατο 11 Απριλίου 2020. Συζήτησαν για την πλούσια μουσική διαδρομή του συγκροτήματος: το ξεκίνημα, τα ταξίδια και τις σχέσεις ανάμεσα στα μέλη. Δείτε την εκπομπή...
|
Μένουμε σπίτι με γερμανικές ταινίες από το KInderDocs onlineΗ Δήμητρα Κουζή, απόφοιτος του 1989, μας ενημερώνει για τις δράσεις του KinderDocs. Μαζί της είναι και η Δαρεία Ζαζιρέι, επίσης απόφοιτος, γραφίστρια, γεννημένη στην Μόσχα, που έχει ένα graphic design studio:
Aγαπητά μας μέλη, συναπόφοιτοι σας προτείνουμε μια νέα διασκεδαστική και εκπαιδευτική πρόταση ουσίας! Το KinderDocs online (και με γερμανικές ταινίες!) για το σπίτι. Το KinderDocs, διεθνές φεστιβάλ ντοκιμαντέρ για παιδιά και νέους που διοργανώνει η ex DSA Δήμητρα Κουζή, από το 2016 στα Μουσεία Μπενάκη στην Αθήνα και στο ΜOMus Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη, δεδομένης της νέας κατάστασης ξεκίνησε και τις online προβολές του. Είναι κάτι που οι θεατές του, το ζητούσαν από καιρό και είναι μια υπηρεσία που προσφέρεται τόσο για την Ελλάδα όσο και για την Κύπρο. Αυτή την στιγμή έχουμε ήδη ανεβάσει 16 βραβευμένα ντοκιμαντέρ από την Ευρώπη, κατάλληλα για ενήλικο κοινό και παιδιά/νέους. Όλες οι ταινίες έχουν ηλικιακή σήμανση και είναι διαθέσιμες on demand στο Vimeo με ένα μικρό αντίτιμο (για streaming από 24-72 ώρες). Τις ερχόμενες εβδομάδες η προσφορά θα εμπλουτιστεί με νέες ταινίες από τα τέσσερα χρόνια του φεστιβάλ. Αυτή την στιγμή στα Γερμανικά υπάρχει το Berlin Rebel High School για μαθητές από 12+. Όλες οι ταινίες έχουν ελληνικούς υπότιτλους.
|
Σοφίκα Ελευθερουδάκη: "Γράψε Μπορείς"Από την Σοφίκα Ελευθερουδάκη λάβαμε ένα μήνυμα που θα λέγαμε ότι μας βρίσκει απολύτως σύμφωνους. Άλλωστε η προσπάθεια που κάνουμε μέσω του site μας αυτό αποδεικνύει:
Ήθελα να σας ενημερώσω ξανά για την ενέργεια του «Ελευθερουδάκη», που λέγεται «Γράψε, Μπορείς!». Προτείνουμε σε όλους να γράφουν τις αναμνήσεις τους – τις δικιές τους, της οικογένειας, γονιών, επιχείρησης… Πιστεύω ότι φεύγοντας οι άνθρωποι, χάνονται και οι μνήμες τους, ιδιαίτερα τώρα που τα παιδιά δεν μεγαλώνουν τόσο με τους παππούδες και γιαγιάδες όπως παλιά, ο χρόνος είναι λιγότερος, η τεχνολογία έχει πάρει το πάνω χέρι, φωτογραφίζουμε με το κινητό φωτογραφίες που δεν βλέπουμε ποτέ..κλπ. Και… ποιες καλύτερες αναμνήσεις από αυτές του σχολείου;;; Έχω κάποιες σκέψεις επ’αυτού και ίσως θα μπορούσαμε να μιλήσουμε από κοντά;
|
Voucher Κατάρτισης 600€Η Αλεξία Ηλιάδου είναι απόφοιτος του 1985 και με αφορμή τις ανάγκες των ημερών όπου όλοι πλέον επικοινωνούν μέσω skype μας έστειλε μία πρόταση για την Αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων (100 ώρες) Επιστημόνων & Ελεύθερων Επαγγελματιών με τηλεκπαίδευση Οι αιτήσεις υποβάλλονται έως τις 16 Απριλίου. Επωφεληθείτε άμεσα της παροχής επιταγής κατάρτισης (voucher) σε 166.000 επιστήμονες & ελεύθερους επαγγελματίες που ανήκουν στους 6 επιστημονικούς κλάδους: Δικηγόροι Γιατροί (συμπεριλαμβάνονται οδοντίατροι, ψυχίατροι, λογοθεραπευτές, διατροφολόγοι, φυσιοθεραπευτές, ιατρικό & νοσηλευτικό προσωπικό κ.α.) Μηχανικοί - Αρχιτέκτονες Οικονομολόγοι - Λογιστές Εκπαιδευτικοί (μη μισθωτοί) Ερευνητές
Εκπαιδευτικό επίδομα: 600 ευρώ (2 δόσεις τον Απρίλιο) Αντικείμενο: αναβάθμιση ψηφιακών δεξιοτήτων Πιστοποίηση: παροχή πιστοποιητικού γνώσεων & δεξιοτήτων Μέθοδος: ασύγχρονη τηλεκατάρτιση
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στην εκπαιδευτική πλατφόρμα από όποιο σημείο της Ελλάδας κι αν βρίσκονται, οποιαδήποτε ώρα και μέρα επιθυμούν.
Η εκπαίδευση θα πραγματοποιηθεί μέσω της πλατφόρμας ECDL...
|
ONLINE ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ο Λεωνίδας Περέλλης, απόφοιτος της DSA (2002) με πτυχίο και μεταπτυχιακό στην Πληροφορική (Universität Wien) και εξειδίκευση στην Διδασκαλία (Παιδαγωγική Σχολή ΑΣΠΑΙΤΕ), προσφέρει ιδιαίτερα μαθήματα ειδικά προσαρμοσμένα στις ανάγκες των μαθητών της DSA (τάξεις 7-12) στα εξής αντικείμενα:
Μαθηματικά Φυσική Πληροφορική Τα μαθήματα πραγματοποιούνται με ταυτόχρονη χρήση της ελληνικής και της γερμανικής γλώσσας και ορολογίας.
Δεδομένης της έκτακτης συνθήκης, τα μαθήματα πραγματοποιούνται και online, με προτίμηση στη χρήση (και εκμάθηση) της διαδικτυακής πλατφόρμας που χρησιμοποιεί η DSA.
Στοιχεία επικοινωνίας: Τηλ: 6978901678, email: leoperellis@gmail.com
Από τον Αντώνη Παπαοικονόμου (Απόφοιτο '94) λάβαμε:
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ (ΜΕΣΩ SKYPE):
Απόφοιτος της DSA με πτυχίο, μεταπτυχιακό και διδακτορικό στη Φυσική (Dr.rer.nat.) (όλες οι σπουδές στη Γερμανία) και εμπειρία στη διαδικτυακή δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς και την έρευνα στον τομέα Φυσικής Υψηλών Ενεργειών (Σωματιδιακή και Πυρηνική Φυσική, Αστροφυσική) με πολυάριθμες ετεροαναφορές, προσφέρει ιδιαίτερα μαθήματα μέσω διαδικτύου στους εξής τομείς:
- Φυσική (όλες οι τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και προετοιμασία για Abitur και πανελλήνιες) - Μαθηματικά (όλες οι τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και προετοιμασία για Abitur και πανελλήνιες) - Πληροφορική/Προγραμματισμός (Β’ και Γ΄Λυκείου, προετοιμασία για πανελλήνιες) - Πανεπιστημιακά μαθήματα (ύλη ελληνικών και γερμανικών πανεπιστημίων) σχετιζόμενα με Φυσική, Μαθηματικά και Προγραμματισμό π.χ. μηχανική (κλασική, σχετικιστική , κβαντική), θερμοδυναμική (εμπειρική, στατιστική, κβαντική), ηλεκτρολογία/ηλεκτροδυναμική (κλασική, κβαντική), φυσικοχημεία (κινητική, ηλεκτροχημεία, κβαντική ), κβαντική μηχανική (μοριακή, ατομική, πυρηνική, σωματιδιακή φυσική) , υψηλά μαθηματικά (ανάλυση, γραμμική άλγεβρα, απειροστικός λογισμός) ανάλυση δεδομένων (Fortran ‘77/’90, C/C++, Linux, ROOT, νευρωνικά δίκτυα)
Τα μαθήματα μπορούν να γίνουν στα Ελληνικά, στα Γερμανικά ή στα Αγγλικά. Υπάρχει δυνατότητα σχηματισμού ολιγόμελων γκρουπ.
Στοιχεία επικοινωνίας: Τηλ: 6975589846, email: adonios@web.de, Skype: papaikonomou.adonis
Αγαπητοί φίλοι και φίλες επειδή οι αγγελίες είναι πλέον πολλές και δεν μπορούν να εμφανίζονται στο montags για μεγάλο χρονικό διάστημα αποφασίσαμε ότι όταν μία αγγελία προβληθεί για δύο συνεχόμενες εβδομάδες θα "μετακομίζει" στην ενότητα "ΑΓΓΕΛΙΕΣ".
Liebe Freunde, die Anzeigen haben nun grossen Umfang angenommen. Aus diesem Grund beschlossen wir, die Anzeigen, die schon zweimal im montags- Blatt erschienen sind, in die Anzeigen- Rubrik («ΑΓΓΕΛΙΕΣ») zu verlegen.
|
|
|
  |
|