|
Έχουμε ήδη αναφέρει ότι: ο Σύλλογος Αποφοίτων αναβιώνει μετά από χρόνια την ελληνόφωνη θεατρική ομάδα αποφοίτων της DSA. Είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία τώρα που ξανάνοιξαν τα θέατρα. Άλλωστε η Σχολή παραδοσιακά έβγαζε ηθοποιούς και μιά ματιά στο σημερινό, αλλά και στο προηγούμενο montags, αποδεικνύει ότι το ένα τρίτο των ειδήσεων περιστρέφεται γύρω από το θέατρο.
Η Katharina Brandt επιμένει και συνεχίζει την έρευνά της για τους αρχαιολόγους και τα παιδιά τους τα χρόνια της Αραχώβης. Έτσι σήμερα προσθέτουμε άλλο ένα όνομα, αυτό του Oskar Broneer με ένα του γιό, τον Paul, στα μαθητολόγια.
Εμείς, συνεχίζουμε να παρουσιάζουμε το μοναδικό υλικό από τα χέρια της Βέρας Μολοκότου που μας εμπιστεύτηκε η Αγγέλα Πρατικάκη και θεωρούμε ότι είναι ίσως ότι πιο σπάνιο και πολύτιμο έχουμε από τα χέρια μαθητών και μαθητριών από τα χρόνια της Αραχώβης.
Στο προηγούμενο montags, και με αφορμή τα γενέθλια του Μάνου Χατζιδάκι, είχαμε δημοσιεύσει ένα παλαιότερα άρθρο του Παύλου Αγιαννίδη, ωσάν να μην επρόκειτο να γράψει ο Παύλος. Να όμως που έγραψε και το φιλοξενούμε σήμερα. Κατά τα άλλα φιλοξενούμε σχόλια του Άγγελου Κωβαίου, της Ξένιας Κουναλάκη και του Ronal Meinardus.
Όπως αναφέραμε και στα προηγούμενα montags, η Σχολή επανασχεδιάζει την ιστοσελίδα της και καλεί εμάς, τους αποφοίτους με σκοπό να συγκεντρώσει δηλώσεις και φωτογραφίες για την ενότητα "Our stories" στην πρώτη σελίδα της, μία πρωτοβουλία, που βεβαίως υποδεχόμαστε με μεγάλη χαρά μιάς και γίνεται για πρώτη φορά.
Ας δούμε και το πρόγραμμα της εβδομάδας:
Δευ / Μο |
|
31.10 - |
|
Τρι / Di |
|
01.11 - |
|
Τετ / Mi |
|
02.11 |
Φάννυ Γεωμπρέ - εγκαίνια έκθεσης |
Πεμ / Do |
|
03.11 - |
|
Παρ / Fr |
|
04.11 - |
|
Σαβ / Sa |
|
05.11 - |
Philadelphia - Ausflug nach Messolongi |
Κυρ / So |
|
06.11 - |
Philadelphia - Ausflug nach Messolongi |
και μην ξεχνάτε να παρακολουθείτε τις αγγελίες μας, τις οποίες ενημερώνουμε συνεχώς.
Οι συνδρομές σας μας βοηθούν να συνεχίσουμε το έργο μας. Περισσότερα...
|
Ελληνόφωνη θεατρική ομάδα αποφοίτων DSAΈχεις φοιτήσει στην DSA; Αγαπάς την ομαδική δουλειά και το θέατρο; Σου αρέσει να σκηνοθετείς, να παίζεις, να ασχολείσαι με τον ήχο ή να φτιάχνεις σκηνικά; Τότε σίγουρα θα ενθουσιαστείς με την πρωτοβουλία μας! Ο Σύλλογος Αποφοίτων αναβιώνει μετά από χρόνια την ελληνόφωνη θεατρική ομάδα αποφοίτων της DSA. Μπορείς να δηλώσεις συμμετοχή απαντώντας όλες τις ερωτήσεις που θα βρεις στο https://forms.office.com/r/9eD3T6jzkE έως τις 10.11.2022. Η Χριστίνα Σπαντιδάκη (1988) και η Αγγελική Κανελλακοπούλου (1985) θα επικοινωνήσουν στη συνέχεια το συντομότερο δυνατό με όσες/όσους εκδηλώσουν ενδιαφέρον. Η πρώτη μας συνάντηση θέλουμε ιδανικά να γίνει μέσα στον Νοέμβρη! Πολλές από τις συναντήσεις μας θα γίνονται στην Κηφισιά, στον χώρο του βρεφονηπιακού παιδικού σταθμού Natasha's Babyland - Wonderland (Ηούς 2, 14563 Κηφισιά) που μας παραχωρεί η αγαπημένη μας Νατάσσα Χρηστάκη (1985) και κάποιες πρόβες θα γίνουν βέβαια και στην Aula του σχολείου μας.
|
Ξεφυλλίζοντας τα τετράδια της Βέρας Μολοκότου: Η Βέρα Μολοκότου αποφοίτησε το 1942 και ήταν μαθήτρια από το 1936, όταν πρωτοπήγε στην Α' Γυμνασίου, σε όλο το διάστημα, τόσο πριν από την έναρξη του Πολέμου στην Ευρώπη, όσο και μέσα στην Κατοχή στην Αθήνα. Ξεφυλλίζοντας τα τετράδιά της δεν ξέρουμε τι να πρωτοθαυμάσουμε: τον γραφικό της χαρακτήρα, την καλλιτεχνική της φύση ή την επιμέλειά της. Περιττό να αναφέρουμε ότι όλες ανεξαιρέτως οι σελίδες της έχουν βαθμολογηθεί με άριστα 10. Η Αγγέλα Πρατικάκη, η κόρη της Βέρας, μας έδωσε πολλά τετράδια. Από αυτά διαλέξαμε τρία: της Βιολογίας, της Γεωγραφίας και το Ημερολόγιο. Στην Βιολογία, πέραν του γεγονότος ότι έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε πως διδάσκονταν το μάθημα, βλέπουμε και τις εικόνες που ζωγράφιζε η Βέρα Μολκότου, πραγματικά έργα τέχνης. Στην Γεωγραφία έχουμε κάτι πιό σημαντικό. Βλέπουμε τους χάρτες της Γερμανίας με την Ανατολική Πρωσία έτσι όπως διδάσκονταν πριν από το ξέσπασμα του Πολέμου, αφού οι σημειώσεις της Βέρας κρατήθηκαν όταν ήταν στην Untertertia, δηλαδή στην 8η τάξη οπότε συμπεραίνουμε ότι είμαστε πριν το 1939. Τέλος, στο Ημερολόγιο επιλέξαμε δύο σελίδες από το 1939. Η πρώτη αναφέρει Ausflug nach Wouliagmeni στις 4.5.39 και η δεύτερη καλύπτει το διάστημα του Anschluß της Αυστρίας, δίχως όμως να βλέπουμε κάποια σχετική αναφορά και δυστυχώς δεν υπάρχουν διαθέσιμες σελίδες από το 1940 και μετά.
|
Βέρα Μολοκότου: Lieder Το "Πρόχειρον" τετράδιο της Βέρας Μολοκότου περιέχει μιά σειρά από τραγούδια και όπως αναγράφεται στην δεύτερη σελίδα, έχουν αντιγραφεί το 1938.
Εδώ παρουσιάζουμε και τα 9 τραγούδια που περιλαμβάνονται στο τετράδιο και επιχειρούμε όπου είναι δυνατόν να κάνουμε "μετάφραση" από την Sütterlinschrift, την καλλιτεχνική γραφή της εποχής, σε σύγχρονη γερμανική γραφή.
Όπως εύκολα διαπιστώνει κανείς, όπως και σε όλα τα γραπτά της Βέρας Μολοκότου, μόνο "πρόχειρο" δεν είναι το τετράδιο.
Εύκολα ξεχωρίζει κανείς χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις της καλλιτεχνικής γραφής δύο τραγούδια, πανσίγνωστα: το "Der Lindenbaum" (που τραγουδήθηκε και στην μεταπολεμική Γερμανική και στα ελληνικά με τίτλο "Η φλαμουριά") και το "Tango Noturno".
Στο κάτω μέρος του εξωφύλλου βλέπουμε τα στοιχεία του χαρτοπωλείου: Χαρτοπωλικά καταστήματα ΚΟΣΜΟΣ, Πεσματζόγλου 9Γ, Σταδίου 12, Αδελφών Γεωργιάδου.
|
Τα παιδιά των αρχαιολόγων στα χρόνια της Αραχώβης Η μελέτη των Μαθητολογίων των χρόνων που η Σχολή ήταν στα κτίρια της Αραχώβης αποκαλύπτουν πολλά στοιχεία όχι μόνον για τα παιδιά αλλά και για τα επαγγέλματα των πατέρων τους. Έτσι εντοπίσαμε παιδιά που είχαν πατέρα αρχαιολόγο και απεθυθυνθήκαμε στο Γερμανικό Αρχαιολογικό Ινστιτούο και συγκεκριμένα στην ερευνήτρια Katharina Brandt, η οποία ερευνά την δραστηριότητα των γερμμανών αρχαιολόγων στην Ελλάδα. Από τις δηλώσεις στα μαθητολόγια προκύπτουν τα ονόματα των Wrede, Γκιλιέρου, Ziggeran, Buschor, Klehmet, Bronner, που έστειλαν τα παιδιά τους στην Σχολή.
Η Katharina Brandt μας διευκρίνισε για ορισμένους από αυτούς τα εξής: - Walther Wrede (1893-1990), πρωτοήλθε στην Ελλάδα το 1921 και εργάστηκε ως καθηγητής στην Γερμανική Σχολή κατά το διάστημα 1921-26 και αναφέρεται βεβαίως και στο βιβλίο του J.G.Hansen και μάλιστα ως μέλος του Vorstand. Από το 1937 έως το 1944 ήταν διευθυντής του DAI και είχε στείλει στην Σχολή τα τρία παιδιά του (Hilde, Gustel και Andreas). - Ernst Buschor (1886-1961), διετέλεσε Διευθυντής του DAI από το 1921-29 και εμφανίζεται ο γιός του Petros να φοιτά δύο χρονιές, το 1927-28 και το 1928-20 στην Β' και Γ' Δημοτικού αντίστοιχα. - Reinhold Klehmet (1859-1915). Ο μαθητής της Σχολής αναφέρεται ως Παύλος Κλέμεντ, δίχως πατρώνυμο, γεννημένος το 1927, μετά το θάνατο του Klehmet, ο οποίος πιθανόν να είναι παππούς ή συγγενής. - Oskar Broneer (1894-1992), ήταν φοιτητής στο American School of Classical Studies at Athens (ASCSA) από το 1924 και είχε την πρώτη του εμπειρία σε ανασκαφές στην Νεμέα το 1925 και ακολούθως στην Ακρόπολη. Εκείνη την περίοδο είχε αποκτήσει δύο γιούς, το Paul και το Theodore. Από το 1948 έως το 1960, όταν συνταξιοδοτήθηκε, ήταν επιβλέπων των ανασκαφών στα Ίσθμια και ταυτόχρονα καθηγητής Κλασσικής Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο του Chicago.
Όσον αφορά την Christine Ott, της οποίας το όνομα συναντήσαμε στο ενημερωτικό φυλλάδιο του Οικοτροφείου που φύλαξε η Βέρα Μολκότου, καταγράφεται ως "μισή" Ελληνίδα (Halbgriechin), παντρεμένη με τον Kurt Gebauer, με τον οποίο απέκτησε τρία παιδιά. Ο Kurt Gebauer ήταν αρχαιολόγος με πολυδιάστατο έργο, συνεργάτης του DAI με δραστηριότητα μεγάλη στις ανασκαφές στον Κεραμεικό.
|
Άγγελος Κωβαίος: "Το τηλεοπτικό έγκλημα και η νοσηρή αδράνεια των αρχών" Η υπόθεση του Κολωνού έχει γίνει απλώς μία παράμετρος της τηλεθέασης για τις πρωινές ζώνες των καναλιών. Και δυστυχώς, οι καθ’ ύλην αρμόδιοι παρακολουθούν απαθώς, βυθισμένοι και αυτοί στον λήθαργο της γενικότερης σαπίλας.
Δεν υπάρχουν πολλά επίθετα και χαρακτηρισμοί για τα όσα αποκαλύπτονται σχετικά με τα εγκλήματα των μαστροπών, βιαστών και παιδεραστών της υπόθεσης του Κολωνού. Και δυστυχώς, κάθε ημέρα που περνά, αποκαλύπτεται και μία νέα πτυχή της νεοελληνικής νοσηρότητας, με αφορμή τα περιστατικά αυτά και την αντανάκλασή τους στη σάπια κοινωνία μας.
Οι διαπιστώσεις δεν περιορίζονται όμως στην υπόθεση αυτή καθεαυτή.
Δείτε το άρθρο του Άγγελου Κωβαίου στο protagon.gr...
|
Ξένια Κουναλάκη: "Επιστροφή στο κατηχητικό σχολείο;" Θεωρητικά δεν θα έπρεπε οι γονείς να επιβάλλουν το θρήσκευμά τους στα παιδιά τους, σεβόμενοι το δικαίωμά τους να επιλέξουν το δόγμα τους μόλις ενηλικιωθούν. Αν επιμένουν να τα στέλνουν σε επισκέψεις κατηχητικών σχολείων που πραγματοποιούνται σε ναούς εκτός του σχολικού ωραρίου, είναι δύσκολο να παρέμβει η Πολιτεία, αφού δεν είναι τα χωράφια της.
Αυτό που οφείλει όμως να κάνει είναι να μην επιτρέψει δημόσια σχολεία να μετατραπούν σε κέντρα προσηλυτισμού. Τόσο η υπουργός Παιδείας όσο και ο δήμαρχος Αθηναίων, περίπου νίπτουν τας χείρας τους, λέγοντας ότι έχουν κατατεθεί όλα τα απαραίτητα έγγραφα για να παραχωρηθούν σχολεία και προαύλια στα προγράμματα με τίτλο «Νεανικές και παιδικές συντροφιές». Τα προγράμματα αυτά είναι νομότυπα. Γονείς και εκπαιδευτικοί που μελέτησαν τα σχετικά έγγραφα, διαπίστωσαν όμως ότι πίσω από τη βιτρίνα της «δημιουργικής απασχόλησης» κρύβεται η απροκάλυπτη κατήχηση, αφού στα συνοδευτικά βίντεο γίνονται αναφορές «στο κατηχητικό μου» και «στιγμές χαράς κοντά στον Χριστό». Δείτε το άρθρο της Ξένιας Κουναλάκη στην εφημερίδα "Καθημερινή"...
|
Παύλος Αγιαννίδης: Μάνος Χατζιδάκις: «Η δόξα με φυλακίζει» Κυριακή, 23 Οκτωβρίου, συμπληρώθηκαν 97 χρόνια από τη γέννησή του. Γιατί ο κορυφαίος έλληνας συνθέτης δεν «εξαργύρωσε» το ταλέντο και τη φήμη του στο Χόλιγουντ μετά την παγκόσμια επιτυχία του «Ποτέ την Κυριακή» και το Οσκαρ για τα χιλιοδιασκευασμένα «Παιδιά του Πειραιά»;
Αλήθεια, το έχετε σκεφτεί; Πως ένας συνθέτης σαν τον αξέχαστο Μάνο Χατζιδάκι, με μουσική για μια ταινία που τάραξε τα νερά στο Χόλιγουντ και τα Oσκαρ –όχι μόνο λόγω της Μελίνας και του Ζυλ Ντασσέν–, το θρυλικό «Ποτέ την Κυριακή», και με ένα τραγούδι, «Τα παιδιά του Πειραιά», που έγινε σχεδόν αμέσως παγκόσμια επιτυχία και τραγουδήθηκε σε αμέτρητες εκδοχές, δεν έκανε παραπέρα καριέρα στο Χόλιγουντ; Ή, έστω, την καριέρα που θα εκταμίευε αυτές τις επιτυχίες.
Δείτε το άρθρο του Παύλου Αγιαννίδη στο protagon.gr...
|
Ronald Meinardus: "Τι να περιμένουμε από την επίσκεψη Σολτς στην Αθήνα" Η τελευταία επίσκεψη Γερμανού καγκελαρίου - τότε ήταν η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ - πραγματοποιήθηκε ακριβώς πριν από ένα χρόνο. Σήμερα, ο Όλαφ Σολτς είναι ο πιο ισχυρός πολιτικός στη Γερμανία. Αυτό αποτελεί μόνο μία από τις πολλές αλλαγές που σημειώθηκαν τους τελευταίους δώδεκα μήνες. Το δρομολόγιο της επίσκεψης έχει επίσης αλλάξει: Παλαιά ήταν σχεδόν ρουτίνα να συνδυάζεται η παραμονή στην Ελλάδα με μια επακόλουθη επίσκεψη στην Τουρκία. Το γεγονός ότι είναι διαφορετικό αυτή τη φορά έχει μια συμβολική, αλλά και ουσιαστική πολιτική διάσταση. Στο παρελθόν διαμεσολαβήσεις μεταξύ Αθήνας και Άγκυρας αποτελούσαν συχνά μέρος των αποστολών των Γερμανών ηγετών στην περιοχή. Σήμερα, δεν υπάρχει καμία γερμανική διαμεσολάβηση στον ορίζοντα, κάτι που οφείλεται κυρίως στην Τουρκία. Οι Τούρκοι δεν έχουν καταφέρει να οικοδομήσουν μια σχέση εμπιστοσύνης με την κυβέρνηση Σολτς. Η Άγκυρα κατηγορεί το Βερολίνο για μεροληψία στα ελληνοτουρκικά. Σε σχετικές δηλώσεις του υπουργού των Εξωτερικών μια νοσταλγία για την κυρία Μέρκελ είναι εμφανής.
Δείτε το άρθρο του Ronald Meinardus στην dw...
|
Η Φάννυ Γεωμπρέ εκθέτει την Τετάρτη 2.11.2022 Η Φάννυ Γεωμπρέ μας προσκαλεί στα εγκαίνια της έκθεσής της "Κυκλικές Αναγωγές" την Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2022 στις 7 το βράδυ στο "Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Τσιχριτζή" στην Κηφισιά, Κασσαβέτη 18.
Η Φάννυ Γεωμπρέ γεννήθηκε στην Αθήνα, αποφοίτησε από την Σχολή το 1966, και σπούδασε Αρχιτεκτονική στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Αννοβέρου της Γερμανίας και είναι Αρχιτέκτων και Εικαστικός. Εργάστηκε πολλά χρόνια ως Αρχιτέκτων ελεύθερος επαγγελματίας αλλά και ως στέλεχος Εταιριών του Ευρύτερου Δημόσιου Τομέα. Η ασχολία της με τις τέχνες ξεκίνησε τα πρώτα της νεανικά χρόνια. Δάσκαλοί της στη ζωγραφική ήταν οι Fritz Klemm, Oswald Pejas, Kurt Sohns, Ελένη Νταλαμπέκη, Βίκυ Αναστασίου, Παναγιώτα Στάικου και Βαγγέλης Παππάς. Στη Χαρακτική οι Kurt Sohns, Βίκυ Αναστασίου και Ράνια Γριμάλδη-Κορομηλά.
Έχει λάβει μέρος σε πολλές εκθέσεις ζωγραφικής.
|
Άννα Φιλίνη: Έκθεση "Πορεία Ελευθερίας" Aγαπητοί και αγαπητές μου φίλοι και φίλες, σας στέλνω την πρόσκληση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για την έκθεσή μου «Πορεία Ελευθερίας» στο Μεσολόγγι, που εγκαινιάζεται το Σάββατο 22 Οκτωβρίου στο εξαιρετικά ωραίο «Κτίριο Χρυσόγελου».
Τα ζωγραφικά έργα που φέρνω στο Μεσολόγγι-σε αυτήν εδώ την ιερή πόλη- μιλούν για την μνήμη και την ιστορία. Είναι εικόνες από αγώνες για την ελευθερία αλλά και για τη δημιουργία και την τέχνη, την αγάπη και τον έρωτα. Είναι, τελικά, εικόνες μιας ατέρμονης πορείας ανθρώπινων προσπαθειών, που, όσο περνούν τα χρόνια και ερευνώ ζωγραφίζοντας, οδηγούν σε έναν δρόμο που συγκινεί και γοητεύει όλο και περισσότερο.
Τα έργα που παρουσιάζονται προέρχονται από τρεις ζωγραφικές ενότητες, που δίνουν και έναν χαρακτήρα αναδρομής πάνω στη ζωγραφική δουλειά μου τελευταίας δεκαετίας σχετικά με την ιστορία:
|
Η Λένα Κιτσοπούλου στο Θέατρο Σφενδόνη Το έργο “Τα Νέα μου είναι σαρωτικά“ της γνωστής συγγραφέως και ηθοποιού Λένας Κιτσοπούλου (’89), σε σύλληψη και σκηνοθεσία της ίδιας, ανεβαίνει στο θέατρο Σφενδόνη, Μακρή 4, Αθήνα 117 42 στάση μετρό Ακρόπολις. Πρεμιέρα την Πέμπτη 3 Νοεμβρίου – θα παίζεται κάθε εβδομάδα από Πέμπτη έως Κυριακή, τελευταία παράσταση: Κυριακή 18 Δεκεμβρίου. Σημειώνεται ότι τα εισιτήρια για τις πρώτες 4 παραστάσεις έχουν εξαντληθεί.
Τα νέα είναι πραγματικά σαρωτικά αυτή την εποχή, παιδιά, θα καταργηθεί η μεσαία τάξη, ακούτε, θα καταργηθεί η μεσαία τάξη, παιδιά, θα κόβεται το ρεύμα, θα ακριβαίνουν τα πάντα, θα έρθει φτώχεια, θα γίνονται πολλά σίριαλ μυθοπλασίας, θα ανέβει η μυθοπλασία, παιδιά, θα γίνονται καλά πράγματα στην τηλεόραση, η Αθήνα, παιδιά, θα είναι ούρμπαν, θα είναι φιούζιον, έχει έρθει η εποχή της αποδόμησης του μαμαδίστικου φαγητού, έρχονται θεατρικές παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσετε με τίποτα, ακούτε τι γίνεται; Θα σωθεί η Κυψέλη, θα σωθεί, όλοι θα σωθούμε αρκεί να μιλάμε, αρκεί να ποστάρουμε, παιδιά, (και τα λοιπά)
Περισσότερα...
|
Άνθή Φουντά: "ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ" του Αργύρη Χιόνη Η Θεατρική Ομάδα APUS επιστρέφει με την τραγελαφική φάρσα του Αργύρη Χιόνη «Το Μήνυμα» σε σκηνοθεσία της ηθοποιού και θεατρολόγου Ανθής Φουντά (αποφ.2008) για ένα νέο κύκλο 8 παραστάσεων.
Θέατρο Χώρος, Πραβίου 6-8, Βοτανικός, 19.10.2022 - 10.11.2022, Τε, Πε: 21.00, €12, €8 (ΜΕΙΩΜΕΝΟ)
Μετά από μια επιτυχημένη σειρά παραστάσεων στο Ανοιχτό Θέατρο Γκράβας (Ιούλιος 2021), το Θέατρο Φούρνος (Οκτώβριος 2022) και το Θέατρο Χώρος (Μάιος 2022), «Το Μήνυμα» του Αργύρη Χιόνη θα παρουσιάζεται από τις 19 Οκτωβρίου και κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21.00 στο Θέατρο Χώρος (Πραβίου 6-8, Βοτανικός). Τελευταία παράσταση: Πέμπτη 10 Νοεμβρίου.
Ερμηνεύουν οι Αντώνης Κυριακάκης και Γιώργος Πατεράκης.
Το έργο είναι ένα από τα τρία και μοναδικά θεατρικά κείμενα που έγραψε ο Αργύρης Χιόνης την περίοδο 1971-1973. Σύμφωνα με τον ίδιο, έμπνευση για το «Μήνυμα» αποτέλεσε το έργο του Franco Sacchetti, Ιταλού συγγραφέα της Αναγέννησης, στο οποίο εντόπισε πρώιμα ψήγματα του θεάτρου του παραλόγου και ειδικότερα ομοιότητες με το έργο «Περιμένοντας τον Γκοντό», του Μπέκετ. Περισσότερα...
|
Έφη Ρευματά: "Ο καθένας πεθαίνει μόνος του" του Hans Fallada Η Έφη Ρευματά έχει κάνει την μετάφραση στο έργο «Ο καθένας πεθαίνει μόνος του» του Χανς Φάλαντα που πάιζεται στο Studio Μαυρομιχάλη, Μαυρομιχάλη 134, Εξάρχεια – Τηλ. 210-6453330 με τιμή εισιτηρίου 10 ευρώ για γκρουπ άνω των 15 ατόμων.
Ο Θεατρικός Οργανισμός «Νέος Λόγος» και το studio Μαυρομιχάλη παρουσιάζουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε θεατρική διασκευή, το μυθιστόρημα του Χανς Φάλαντα, «Ο καθένας πεθαίνει μόνος του», σε σκηνοθεσία Φώτη Μακρή.
«Ακόμα και μέσα στο πιο μαύρο σκοτάδι μπορεί να υπάρξει αντίσταση και ελπίδα».
Με ρεαλισμό και ειλικρίνεια στο έργο του ο Φάλαντα περιγράφει την καθημερινή ζωή των Γερμανών πολιτώνκαι την αντίσταση που πρόβαλαν στον ναζισμό κάποιοι -λίγοι- «συνηθισμένοι» άνθρωποι.
Κεντρική ιστορία είναι αυτή των Κβάνγκελ, μια αληθινή ιστορία, την οποία ανακάλυψε ο συγγραφέας σε φακέλους της Γκεστάπο μετά το τέλος του ναζιστικού καθεστώτος.
Ο Ότο Κβάνγκελ είναι ένας εργοδηγός σε εργοστάσιο επίπλων που έχει μετατραπεί σε εργοστάσιο που φτιάχνει φέρετρα. Η Άννα είναι η γυναίκα του. Όταν ο γιος τους σκοτώνεται στον πόλεμο, αποφασίζουν να αντισταθούν με τον δικό τους τρόπο. Γράφουν κάρτ ποστάλ κατά του Χίτλερ που τις αφήνουν σε κεντρικά σημεία για να αφυπνίσουν τον Γερμανικό λαό.
|
Ο Βασίλης Κουκαλάνι και η Συντεχνία του Γέλιου στο Σύγχρονο Θέατρο Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βασίλης Κουκαλάνι (’90) και η Συντεχνία του Γέλιου παρουσιάζουν φέτος την κωμωδία «Είμαστε Πάτσι» του Volker Ludwig, η οποία είναι η νέα τους πρόταση για την κεντρική τους σκηνή (Σύγχρονο θέατρο, Ευμολπιδών 45, Γκάζι Τηλέφωνο: 210 3464380).
Το έργο πραγματεύεται ένα από τα διαχρονικά σημαντικότερα κοινωνικά θέματα, την ισότητα των φύλων και τις έμφυλες διακρίσεις. Αγόρια και κορίτσια παίζουνε χωριστά; Δεν είναι όλα τα παιχνίδια για όλα τα παιδιά; Η παράσταση απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας από 6 ετών, με έναν απλό, αυθόρμητο και διασκεδαστικό τρόπο.
ΠΡΕΜΙΕΡΑ 16 Οκτωβρίου
Κυριακές 11:30 & 14:30
Περισσότερα: https://www.viva.gr/tickets/theater/eimaste-patsi/
|
"Ο Θησαυρός της Βαγίας" στο θέατρο Αλάμπρα
Η Μαρία Σούμπερτ έχει κάνει την διασκευή του έργου «Ο Θησαυρός της Βαγίας»
Οι συνηθισμένες καλοκαιρινές διακοπές μιας παρέας παιδιών στην Αίγινα, μετατρέπονται σε μια μοναδική περιπέτεια με σκοπό την ανακάλυψη ενός θησαυρού στην Βαγία, που έκλεψε ένας Γερμανός στρατιώτης τον καιρό της Κατοχής!
Το 1969 η Ζωρζ Σαρή έγραψε το «Θησαυρό της Βαγίας», το πρώτο της μυθιστόρημα, το οποίο είναι εν μέρει αυτοβιογραφικό. Το βιβλίο έγινε τηλεοπτική σειρά στην ΕΡΤ το 1984 και έκτοτε δεν έχει λάβει άλλη αναπαραστατική μορφή. Με κοινωνικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα θα φέρει τα παιδιά σε επαφή με ένα λογοτεχνικό έργο υψηλής καλλιτεχνικής ποιότητας και αξίας που κοσμεί τη νεοελληνική λογοτεχνία. Η θεατρική διασκευή του έργου βασίστηκε στο παιχνίδι «κυνήγι του θησαυρού», με στόχο οι μαθητές-θεατές όχι απλά να παρακολουθήσουν το έργο αλλά να γίνουν και μέρος της δράσης του. Συγγραφέας: ΖΩΡΖ ΣΑΡΗ Σκηνοθέτης : ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗ Θεατρική Διασκευή: ΜΑΡΙΑ ΣΟΥΜΠΕΡΤ Πρωτότυπη Μουσική-Συνθέτης-Σολίστ Ακορντεόν: ΖΩΗ ΤΗΓΑΝΟΥΡΙΑ
|
Γητειές και ξόρκια από τα «Μικρασιατικά Χρονικά» Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, συνεχίζοντας το εκδοτικό του έργο, φέρνει το αναγνωστικό κοινό σε διάλογο με τις παραδόσεις της Μικράς Ασίας. Με αφορμή τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή, προχώρησε στην έκδοση του βιβλίου Γητειές και ξόρκια της Μικράς Ασίας, το οποίο αντλεί υλικό από τους 2 πρώτους και εξαντλημένους τόμους των Μικρασιατικών Χρονικών.
Τα Μικρασιατικά Χρονικά αποτελούν την πρώτη συστηματική προσπάθεια καταγραφής, τεκμηρίωσης και ανάλυσης θεμάτων σχετικά με τη Μικρά Ασία. Ετήσια έκδοση, με έναρξη κυκλοφορίας το 1938, τα Μικρασιατικά Χρονικά αποτελούν σπάνιo αρχειακό υλικό και μια δεξαμενή γνώσης.
Στη συγκεκριμένη θεματική έκδοση παρουσιάζονται τα άρθρα του Συλβίου «Γητειές και Ξόρκια» και «Λαογραφικά Σμύρνης», τα οποία αναφέρονται στα ήθη, έθιμα και τη λαϊκή ιατρική της Μικράς Ασίας. Μέσα από αυτά τα κείμενα υπογραμμίζεται η άρρηκτη σχέση της σύγχρονης Ελλάδας με τη μικρασιατική παράδοση. Διαβάζοντας ο αναγνώστης συνειδητοποιεί ότι πολλά ήθη και έθιμα είναι ιδιαίτερα γνωστά, καθώς διατηρούνται αυτούσια έως σήμερα. Η έκδοση συνοδεύεται από εκτενή εισαγωγή της ιστορικού, συνεργάτιδας της Ένωσης Σμυρναίων, Βγένας Βαρθολομαίου, και εμπλουτίζεται από φωτογραφίες του διάσημου Ελβετού φωτογράφου, Fred Boissonnas (1858-1946), τις οποίες ευγενικά παραχώρησε το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (MΟΜus).
Δείτε το αφιέρωμα του lifo με πλούσιο φωτογραφικό υλικό...
|
Jolanda Terenzio: "413 Tage" Η Ελίζα Παπαδάκη, δημοσιογράφος και απόφοιτος του 1967, μας ενημέρωσε για την γερμανική έκδοση του βιβλίου της θείας της, Γιολάντα Τερέντσιο, "413 Tage". Να θυμίσουμε ότι η Γιολάντα Τερέντσιο γεννήθηκε στην Αθήνα το 1922. Ήταν κόρη του Τόνι Τερέντσιο και της Τζούλιας Αμπελά και είχε μία αδελφή κατά δύο χρόνια νεότερη, την Άλμπα. Τελείωσε το Γυμνάσιο της Σχολής το 1940 και ενεγράφη στη Νομική Σχολή, από την οποία δεν αποφοίτησε. Στις 10 Ιουνίου 1944 συνελήφθη από τα Ες-Ες λόγω της αντιστασιακής της δράσης και εστάλη για καταναγκαστική εργασία στην Αυστρία. Εκεί δραπέτευσε από το στρατόπεδο επιλογής, συνελήφθη όμως και κρατήθηκε στη φυλακή Λάντεσγκεριχτ της Βιέννης. Μετά την απελευθέρωση της πόλης από τον Ερυθρό Στρατό, επέστρεψε στην Αθήνα με πολλές κακουχίες, τον Αύγουστο του 1945, οπότε αποτύπωσε την εμπειρία της αιχμαλωσίας της στο έργο 413 Μέρες.
"413 Tage" ist eine autobiografische Schilderung jener Tage, die eine junge Griechin in Wien erlebte, nachdem sie am 10. Juni 1944 wegen der Beteiligung am kommunistischen Widerstand gegen die Besatzungsmacht von der SS in Athen verhaftet worden war. Aufgrund ihrer Deutschkenntnisse, kommt sie nicht ins KZ Chaidari, sondern wird als Zwangsarbeiterin nach Wien verschickt. In ihrem Buch beschreibt sie auf eindrückliche und spannende Weise die letzten Wochen und Monate des Zweiten Weltkriegs, ihre Haft im Gefängnis des Wiener Landesgerichts, den dort ständig stattfindenden Hinrichtungen, den alliierten Bombenangriffen, der Zerstörung der Stadt und der Befreiung vom Naziregime durch den Einmarsch der Roten Armee im April 1945. Nach langen Irrwegen kehrt sie im August 1945 endlich wieder in ihr Heimatland Griechenland zurück.
Περισσότερα...
|
Ο Γιώργος Δεπάστας μεταφράζει Joseph Roth Ανάμεσα στο σπουδαίο, εκτεταμένο και πολυποίκιλο έργο του κορυφαίου Αυστριακού συγγραφέα Γιόζεφ Ροτ - έργο που τα τελευταία χρόνια διαβάζουμε σε προσεγμένες μεταφράσεις στη γλώσσα μας -: ξεχωρίζει "Ο τυφλός καθρέφτης", μικρής έκτασης, θαυμαστής δομής, που ανήκει στα πρώιμα κείμενα του διανοητή και λογοτέχνη και μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Κριτική σε αυτόν τον καλαίσθητο τόμο σε μετάφραση του Γιώργου Δεπάστα (’63) και "συγκατοικεί" με τη νουβέλα "Απρίλης - Μια ιστορία αγάπης". Δυο υποδειγματικές νουβέλες των νεανικών χρόνων του Ροτ - δημοσιεύτηκαν το 1925. Πορτρέτα ανθρώπων μοναχικών, σχεδόν περιθωριακών, που ζουν, κινούνται και ονειρεύονται ή βουλιάζουν σε ένα πικρό σκοτεινό περιβάλλον κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου. "Υπερήφανοι και τολμηροί ήταν οι άνθρωποι, σίγουρα έρχονταν απ' τα μεγάλα, δροσερά, καλά φυλαγμένα σπίτια κι απ' τα πλούσια δωμάτια, όπου καθρέφτες σε κάθε τοίχο επιβλέπουν διαρκώς τη στάση των κυρίων τους και την τελειοποιούν. Όποια όμως, όπως εμείς, έρχεται απ' τα στενά σπίτια και μεγαλώνει στα δωμάτια με τους τυφλούς καθρέφτες, μένει ντροπαλή κι ασήμαντη σ' όλη της τη ζωή".Η Φίνι ενηλικιώνεται σε ένα φτωχό και πικρόχολο περιβάλλον στη Βιέννη του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου. Η ζωή -"σιδερένια"- τσακίζει τα όνειρό της, συρρικνώνει τις επιλογές της, ενοχοποιεί την αναδυόμενη θηλυκότητα της.Σε μια επαρχιακή πόλη, ένας μοναχικός, περιπλανώμενος άντρας ερωτεύεται " το κορίτσι στο παράθυρο" ενώ παράλληλα έχει δεσμό με μια γυναίκα. Ο έρωτάς του, ανεκπλήρωτος. Θα κληθεί να πάρει μια σημαντική απόφαση στη σκιά του αναπόφευκτου.Στα δύο κείμενά του που παρουσιάζονται σε αυτό από εικόνες της καθημερινότητας, αναδεικνύοντας τις συνθήκες που διαμορφώνουν τη μοναδικότητα της ανθρώπινης ύπαρξης και οδηγούν σε προσδοκίες που δεν ευοδώνονται. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
|
Ανακοίνωση έναρξης 29ου economia Φοιτητικού Διαγωνισμού Ο φοιτητικός διαγωνισμός που έχει γίνει θεσμός, ανανεώνει το ραντεβού του με τους φοιτητές όλων των Ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων της χώρας.
Ο Όμιλος Economia με μεγάλη χαρά ανακοινώνει την επίσημη έναρξη του 29ου economia Φοιτητικού Διαγωνισμού με θέμα:
Στρατηγικές ενίσχυσης βιωσιμότητας: Περιβάλλον, Κοινωνία και Εταιρική Διακυβέρνηση (ΕSG)
Η ευαισθητοποίηση των επιχειρήσεων και οι στρατηγικές που έχουν καθοριστεί από τις πρακτικές για το περιβάλλον, την κοινωνία και τη διακυβέρνηση δίνει το έναυσμα για τη διενέργεια του φετινού διαγωνισμού.
Πιο συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες καλούνται να αναπτύξουν μια από τις τρεις υπο-ενότητες τη θεματικής: - Η υπευθυνότητα των επιχειρήσεων σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον, την κοινωνία και τη διακυβέρνηση - Οι επιχειρηματικές στρατηγικές που έχουν καθοριστεί από τις πρακτικές για το περιβάλλον, την κοινωνία και τη διακυβέρνηση - Η πολιτική και η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναφορικά με τις δράσεις που ευθυγραμμίζονται με τα ESG πρότυπα
Περισσότερα...
|
Philadelphia - Ausflug nach MesolongiNachdem das Jahr 2021 mit zahlreichen Veranstaltungen ganz im Zeichen des Gedenkens an den 200. Jahrestag des Beginns des griechischen Aufstands gegen die Osmanen stand, möchten wir mit unserer Reise die Möglichkeit einer Art „Ortsbegehung“ anbieten.
Los geht es am Samstag, 5. November: Erstes Ziel unserer Reise wird die Stadt Messolongi sein. Unser Reiseführer wird uns aufklären über die exponierte Rolle der Stadt während zwei Belagerungen in den Jahren 1822 und 1825/26, was sie zum Symbol des heldenhaften griechischen Widerstands werden ließ: Seit 1937 darf sich Messolongi auch „Heilige Stadt“ nennen. Hier besichtigen wir zunächst das Kloster „Sankt Simeon“, wo etwa 2000 Flüchtende aus dem eroberten Messolongi Zuflucht fanden. Nach dem Mittagessen geht es weiter zur Kirche „Agios Spiridon“ und zum „Garten der Helden“, in dem zahlreiche Statuen und Denkmäler an die gefallenen Philhellenen erinnern, auch an jene aus Deutschland. Nach dem Bezug unserer Zimmer im zentral gelegenen Hotel „Liberty“ ist eine kurze Fahrt mit unserem Bus auf die Halbinsel Tourlida und in das nahe Etoliko geplant, um auch einen Blick auf die landschaftlichen Besonderheiten der ausdrucksvollen Gegend rund um die Stadt an Europas größter Lagune zu ermöglichen.
|
Αυθεντικός Μαραθώνιος 12-13 Νοεμβρίου 2022 Από την Γερμανική Σχολή Αθηνών εκδόθηκε μια προσκληση για την συμμετοχή στον Αυθεντικό Μαραθώνιο αλλά και στους αγώνες των 5 και 10 χιλιομέτρων στις 12 και 13 Νοεμβρίου:
Αγαπητοί/-ές φίλοι/-ες,
είναι γεγονός ότι ο COVID-19 δημιούργησε τα τελευταία χρόνια μία αίσθηση ανασφάλειας σε πολλούς τομείς, ένας από τους οποίους είναι φυσικά και οι δρομικές δραστηριότητες.
Εμείς προσπαθούμε, με αισιοδοξία, να ξαναβρούμε τον ενθουσιασμό και τη χαρά της συμμετοχής σε αυτές τις δραστηριότητες που μας χαρίζουν αξέχαστες στιγμές!
Στη διοργάνωση θα εφαρμοστούν φυσικά οι κανόνες και οι οδηγίες του ΕΟΔΥ, τηρώντας το Υγειονομικό Πρωτόκολλο Διεξαγωγής Αγώνων Δρόμου εκτός Σταδίου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.
Η μαζική συμμετοχή μελών της κοινότητας του σχολείου μας σε μία κοινή αθλητική δραστηριότητα ήταν πάντα ο στόχος που προσπαθούμε να επιτύχουμε. Όλοι οι φορείς της σχολικής κοινότητας, δηλ. οι μαθητές και οι μαθήτριες, οι γονείς, το διδακτικό και διοικητικό προσωπικό, οι απόφοιτοι, και οι φίλοι της DSA καλούνται να ξαναζήσουν υπέροχες στιγμές μέσα από μία τόσο σημαντική διοργάνωση.
|
Πρόσκληση προς Αποφοίτους: Our StoriesOur Stories
Αγαπητές και αγαπητοί απόφοιτοι,
στο πλαίσιο δημιουργίας της νέας ιστοσελίδας της Γερμανικής Σχολής Αθηνών που αναμένεται να βγει στον αέρα πριν το καλοκαίρι, πρόκειται να εντάξουμε στην αρχική σελίδα φωτογραφίες και σύντομες δηλώσεις αποφοίτων μας.
Σε ένα κειμενάκι 40-50 λέξεων (και όχι περισσοτέρων από 60), σας προσκαλούμε να γράψετε μια δήλωση για το σχολείο μας. Θα μπορούσατε να αναφέρετε τις αξίες με τις οποίες σας «προίκισε» η Γερμανική Σχολή Αθηνών ή το τι αποκομίσατε από τα χρόνια σας στη Γερμανική Σχολή Αθηνών που επέδρασε καταλυτικά στην ενήλικη ζωή σας ή απλώς τι σας έρχεται στον νου, τι συναισθήματα σας γεννιούνται, όταν θυμάστε το σχολείο.
Θα χρειαστούμε μια όμορφη φωτογραφία σας (τουλάχιστον 350 x 400 px), τη σύντομη δήλωσή σας έκτασης 40-50 λέξεων, το ονοματεπώνυμο που θέλετε να εμφανιστεί καθώς και το έτος αποφοίτησης από τη Σχολή. Η αποστολή αυτών των στοιχείων εκ μέρους σας θα ισοδυναμεί με συναίνεση προς τη Σχολή να τα χρησιμοποιήσει δημόσια. Παρόλα αυτά θα θέλαμε μέσα στο συνοδευτικό κείμενο που θα μας στείλετε να αναφέρετε την πρόταση: «Συναινώ στην δημοσίευση του ονόματος, έτους αποφοίτησης, φωτογραφίας μου και δήλωσης σχετικά με τη Γερμανική Σχολή Αθηνών στη νέα ιστοσελίδα της Σχολής.»
Στην ιστοσελίδα δεν πρόκειται να αναφέρονται άλλες πληροφορίες, όπως για παράδειγμα η επαγγελματική ιδιότητα ή οι δράσεις και τα έργα των αποφοίτων που θα φιλοξενούμε. Θέλουμε απλώς να αναδείξουμε μέσα από τις δηλώσεις των κάθε ηλικίας αποφοίτων μας τη σημασία που έπαιξε το σχολείο στη ζωή τους. Σκοπός μας είναι τα σύντομα αυτά πορτρέτα των αποφοίτων μας να ανανεώνονται ανά τακτά διαστήματα. Τα mail σας με όλα τα παραπάνω στοιχεία παρακαλούμε να σταλούν στην ηλεκτρονική διεύθυνση karamina@dsathen.gr.
Σας ευχαριστούμε θερμά.
Αγγελική Κανελλακοπούλου (1985) εκ μέρους της ομάδας εργασίας της νέας ιστοσελίδας
|
Zu verkaufen erstklassiger Familienwagen in hervorragendem Zustand Opel Meriva 1.4, Hubraum 1398 cc, Leistung 140PS, 6gang, KM Leistung: 115.000 KM, neuwertige Sommerreifen auf Alufelgen, 4x elektrische Fensterheber, zentral Verriegelung mit Fernbedienung, Klimaanlage, Musikanlage, Sitzheizung, Multifunktionslenkrad, Tempomat, Xenonlichter, Parksensoren vorne und hinten, Nichtraucherfahrzeug. Endpreis mit griechischer Zulassung (inklusive neuem TÜV und bezahlter Kfz Steuer 2022): 7.700,00 € Kauf mit deutschen Kennzeichen zu einem erheblich günstigeren Preis ist momentan noch möglich, da das Fahrzeug noch eine deutsche Zulassung hat. Falls Sie den Wunsch haben in DE das Fahrzeug umzumelden kann das mit der entsprechenden Vollmacht für Sie erledigt werden. Kontakt: 6974 339222
Πωλείται οικογενειακό αυτοκίνητο σε άριστη κατάσταση
Opel Meriva 1.4, 1398 κ.ε., ισχύς 140 PS, 6 ταχυτήτων, 115.000 km, ζάντες αλουμινίου, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειριστήριο, aircondition, ηχοσύστημα, θερμαινόμενα καθίσματα, τιμόνι πολλαπλών, φώτα xenon, cruisecontrol, αισθητήρες παρκαρίσματος μπροστά και πίσω. Τελική τιμή (KTEO και τέλη κυκλοφορίας 2022 πληρωμένα): 7.700,00 € Επικοινωνία: 6974 339222
|
Από το Philadelphia (Tel. 210-6848009) λάβαμε την ακόλουθη αγγελία;
Gesucht wird für das historische Forschungsprojekt "German Occupation Database" (Nationale Griechische Forschungsstiftung Athen) ein/e wissenschaftliche/r Mitarbeiter/in (abgeschlossenes Studium der Geschichte mit Spezialisierung auf Zeitgeschichte), für eine befristete Stelle in Athen (Vollzeit, 6 Monate). Voraussetzung: gute Deutschkenntnisse. Start: 1. November 2022. Allesweitere in der PDF.
|
|
|
  |
|