|
Έκαναν και οι Γιορτές τον κύκλο τους, ξανα-ανοίγουν τα σχολεία και ξαναμπαίνουμε και εμείς στην ρουτίνα, ξεκινάει και ο Καβαδέλλας με Wandertag-ποδαρικό στην Πεντέλη.
Σήμερα φιλοξενούμε άλλο ένα δημοσίευμα σχετικά με την απώλεια του Απόστολου Πίτσου, που όπως είχαμε αναφέρει στο προηγούμενο montags "έφυγε" την τελευταία ημέρα του 2022. Βεβαίως υπάρχουν πολλά, τα οποία όμως είναι αντίγραφα του δικού μας δημοσιεύματος ήδη από την επομένη του θανάτου του "συμμαθητή" μας.
Επίσης θα δείτε μία συνέντευξη του "δικού" μας Χρήστου Ράμμου, Προέδρου της ΑΑΔΕ στην Ξένια Κουναλάκη, ένα άρθρο του Άγγελου Κωβαίου με προεκλογικό χρώμα και ένα άρθρο του Χάρη Ιωάννου για τον Νίκο Ανδρουλάκη
Ακόμη φιλοξενούμε ένα σχόλιο της Silke Wettach για το Qatargate και μία ανάλυση του Ronald Meinardus για τις εξελίξεις στην Μεσόγειο, στο πλάισιο μίαw ευρύτερης ανάλυσης από τον ΕΛΙΑΜΕΠ.
Νέα βιβλία και αυτήν την εβδομάδα. Εκτός από τον Φοίβο Πιομπίνο, που παρουσιάσαμε πρόσφατα, έχουμε την Μελίτα Εμμανουήλ και δύο βιβλία των εκδόσεων Παρισιάνου, το ένα μάλιστα από τον δικό μας Κίτσο Λούη.
Όπως αναφέραμε και την προηγούμενη εβδομάδα, θα φιλοξενούμε σε ένα πλέον άρθρο όλες τις θεατρικές παραστάσεις του μήνα αποφεύγοντας έτσι το montags να γίνεται τεράστιο με καθυστερήσεις στην αποστολή του. Θα παρακαλούσαμε λοιπόν και με οδηγό το πρόγραμμα της εβδομάδας, να ανατρέχετε στο άρθρο "Τα θέατρα τον Ιανουάριο" στην αρχική σελίδα του site μας www.ex-dsathen.gr για τις λεπτομέρειες των παραστάσεων.
Ακόμη φιλοξενούμε και μία πρόσκληση ενός αρχιτεκτονικού διαγωνισμού της Γερμανικής Σχολής Αθηνών.
Όπως αναφέραμε και στα προηγούμενα montags, η Σχολή επανασχεδιάζει την ιστοσελίδα της και καλεί εμάς, τους αποφοίτους με σκοπό να συγκεντρώσει δηλώσεις και φωτογραφίες για την ενότητα "Our stories" στην πρώτη σελίδα της, μία πρωτοβουλία, που βεβαίως υποδεχόμαστε με μεγάλη χαρά μιάς και γίνεται για πρώτη φορά.
Ας δούμε και το πρόγραμμα της εβδομάδας:
Δευ / Μο |
|
09.01 - |
|
Τρι / Di |
|
10.01 - |
|
Τετ / Mi |
|
11.01 - |
Η Κοριτσιέρα των Βούρλων Βρυκόλακες - Χένρικ Ίψεν Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη - Βόρειες Κυκλάδες |
Πεμ / Do |
|
12.01 - |
Η Κοριτσιέρα των Βούρλων Βρυκόλακες - Χένρικ Ίψεν Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη |
Παρ / Fr |
|
13.01 - |
"Επικίνδυνες σχέσεις" - Βίκυ Βολιώτη |
Σαβ / Sa |
|
14.01 - |
"Ο καθένας πεθαίνει μόνος του" - Έφη Ρευματά "Επικίνδυνες σχέσεις" - Βίκυ Βολιώτη Βρυκόλακες - Χένρικ Ίψεν Το στρίψιμο της βίδας Reloaded - Μάριος Ιορδάνου Philadelphia: Επίσκεψη στο Μουσείο Φιλελληνισμού |
Κυρ / So |
|
15.01 - |
Wandertag - Πεντέλη "Είμαστε πάτσι" - Βασίλης Κουκαλάνι "Ο καθένας πεθαίνει μόνος του" - Έφη Ρευματά "Επικίνδυνες σχέσεις" - Βίκυ Βολιώτη Βρυκόλακες - Χένρικ Ίψεν Το στρίψιμο της βίδας Reloaded - Μάριος Ιορδάνου "Ιζαμπέλ Ρεμπώ,ο δικός μου Αρθούρος" |
και μην ξεχνάτε να παρακολουθείτε τις αγγελίες μας, τις οποίες ενημερώνουμε συνεχώς.
Οι συνδρομές σας μας βοηθούν να συνεχίσουμε το έργο μας. Περισσότερα...
|
Ο Απόστολος Πίτσος έφυγε από τη ζωήΣτα 105 του χρόνια, πλήρης ημερών και με διαύγεια πνεύματος νέου ανθρώπου, ο Απόστολος Πίτσος από την 1η Ιανουαρίου ταξιδεύει στη διαδρομή χωρίς επιστροφή.
Πατριάρχης της ελληνικής βιομηχανίας, συνέδεσε τη σταδιοδρομία του με την απογείωση της ομώνυμης βιομηχανίας ηλεκτρικών συσκευών. Ανήσυχος, διορατικός, με γνώση από το Α μέχρι το Ω του έργου του, που στηρίχθηκε στη δημιουργική παραγωγή, πούλησε την Πίτσος στη Siemens τη σωστή στιγμή, εξασφαλίζοντας και τη βιωσιμότητά της και την προοπτική της.
Ένας δίκαιος άνθρωπος με σπάνιο μυαλό που αξιοποιούσε την ευγενική του υπομονή, αλλά το οποίο δύσκολα μπορούσες να ακολουθήσεις σε οποιαδήποτε συζήτηση. Ακόμα και για το αυτοκίνητο, έχοντας βαθιά γνώση για την αυτοκίνηση σε τεχνικό επίπεδο, αλλά και απολαμβάνοντας τέλειες διαδρομές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Του άρεσε να οδηγεί αυτοκίνητα με χαρακτήρα, έχοντας αναλύσει σε βάθος τις δυνατότητές τους πριν από την απόκτησή τους. Χαρακτηριστικά, του άρεσε να απολαμβάνει ακόμα και ως συνοδηγός, ειδικά τα τελευταία χρόνια που ήταν αδύνατο να οδηγεί λόγω της ηλικίας του, όντας και υποστηρικτής της ατομικής ευθύνης.
Δείτε το άρθρο του Στράτη Χατζηπαναγιώτου...
|
Ο Χρήστος Ράμμος στην «Κ»: Δεν μπορεί η ΑΔΑΕ να μείνει παρατηρητής «Στην Ελλάδα, δυστυχώς, ό,τι και να κάνεις, θα σου φορέσουν ετικέτα, θα σου δώσουν ένα πρόσημο και θα αμφισβητήσουν την εντιμότητα και αγαθότητα των κινήτρων σου», παρατηρεί ο πρόεδρος της ΑΔΑΕ, Χρήστος Ράμμος.
Ο πρόεδρος της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ), Χρήστος Ράμμος, δεν μιλάει συχνά, παρότι τους τελευταίους μήνες έχει βρεθεί στο επίκεντρο της υπόθεσης των υποκλοπών. («Ο όρος είναι λάθος», σπεύδει να με διορθώσει με τη νομική σχολαστικότητά του.) Και οι δύο πλευρές του πολιτικού συστήματος προσπαθούν να τον εργαλειοποιήσουν, αλλά ο ίδιος ακολουθεί μια προσεκτική σχοινοβασία, κατά την οποία καλείται να σταθμίσει από τη μία το απαραβίαστο των επικοινωνιών και από την άλλη την προάσπιση της εθνικής ασφάλειας. Στο τοξικό κλίμα που έχει διαμορφωθεί, απαντά με στίχους του Τάσου Λειβαδίτη και την πάγια πεποίθηση πως ο φόβος είναι ασύμβατος με τη δημοκρατία. Η συζήτησή μας έγινε στο σπίτι του.
Δείτε όλη την συνέντευξη του Χρήστου Ράμμου στην Ξένια Κουναλάκη...
|
Άγγελος Κωβαίος: "Το σχέδιο της επόμενης ημέρας – πώς και με ποιους" Εκ χαρακτήρος ο Πρωθυπουργός προετοιμάζει τις κινήσεις του εγκαίρως και λεπτομερώς. Υπό την προϋπόθεση ότι στις εκλογές θα επιβεβαιώσει την πολιτική του κυριαρχία, η σύνθεση της επόμενης κυβέρνησης και του επιτελείου του προμηνύονται πολύ διαφορετικά από όσα έως σήμερα γνωρίζαμε.
Κατά τις επίσημες διαρροές και διαβεβαιώσεις του Μεγάρου Μαξίμου, στο διάστημα που θα μεσολαβήσει έως τις εκλογές θα ψηφιστούν 30 νομοσχέδια. Τριάντα!
Αυτό κυκλοφόρησε λίγο προτού ο Πρωθυπουργός επαναλάβει την Πρωτοχρονιά τα γνωστά περί εκλογικού χρονοδιαγράμματος, το οποίο φαίνεται ότι αφήνει τα πάντα ανοιχτά από το Απρίλιο κι έπειτα. Για πολύ αργότερα δεν είναι πολύ ρεαλιστικά τα ενδεχόμενα, αφού υπάρχει η (ανεξήγητη σε κανονικές χώρες, αλλά υπαρκτή στην Ελλάδα) περιπλοκή με τις Πανελλαδικές, που ξεκινούν αρχές Ιουνίου.
Δείτε το άρθρο του Άγγελου Κωβαίου στο protagon.gr...
|
Ρόναλντ Μαϊνάρντους: "Εξελίξεις στη Μεσόγειο 2023" Ο Ρόναλντ Μαϊνάρντους συμμετέχει στις προβλέψεις του ΕΛΙΑΜΕΠ για το 2023 με ένα κείμενο για τις εξελίξεις στην Μεσόγειο.
Η νότια γειτονιά της Ευρώπης, είναι μια ζώνη αστάθειας και δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι αυτό θα αλλάξει στο ορατό μέλλον. Αντιθέτως, μπορούμε να υποθέσουμε ότι οι εντάσεις και οι διαμάχες θα αυξηθούν τα επόμενα χρόνια.
Ο πόλεμος της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας επισκιάζει άλλες εστίες κρίσης και συγκρούσεων. Η περιοχή της Μεσογείου μπορεί να χαρακτηριστεί και ως παράπλευρη απώλεια του πολέμου του Πούτιν. Στο σταυροδρόμι της Ευρώπης, της Ασίας και της Αφρικής, η Μεσόγειος αποτελούσε ανέκαθεν κομβικό σημείο της παγκόσμιας πολιτικής σκηνής, έχοντας μια μοναδική πυκνότητα πολιτικών συγκρούσεων. Το νότιο χείλος της είναι μια κατ’ εξοχήν ζώνη διενέξεων. Από την άλλη πλευρά, με λίγες εξαιρέσεις στα Δυτικά Βαλκάνια, οι μεσογειακές χώρες του Βορρά ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση και απολαμβάνουν υψηλό βαθμό σταθερότητας. Η νότια γειτονιά της Ευρώπης, που εκτείνεται από την Τουρκία στα ανατολικά έως το Μαγκρέμπ στα δυτικά, είναι μια ζώνη αστάθειας και δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι αυτό θα αλλάξει στο ορατό μέλλον. Αντιθέτως, μπορούμε να υποθέσουμε ότι οι εντάσεις και οι διαμάχες θα αυξηθούν τα επόμενα χρόνια.
Μοναχικό ελπιδοφόρο γεγονός καθίσταται η συμφωνία οριοθέτησης θαλάσσιων ζωνών Ισραήλ-Λιβάνου (δυο χώρες χωρίς καν διπλωματικές σχέσεις) για την εκμετάλλευση των φυσικών πόρων τους, το οποίο δημιουργεί ένα θετικό για τη Μεσόγειο προηγούμενο μιας αμοιβαία επωφελούς συμφωνίας.
|
Παύλος Αγιαννίδης: "Η σπανιότατη αρετή του Νότη Μαυρουδή" Εμοιαζαν οι πλατιές μελωδίες του να εκκινούν από ένα σημείο, να μεγαλώνουν, να αγκαλιάζουν εκείνο το «έξω» και, λίγο πριν το τέλος, να επιστρέφουν στο ίδιο κεντρικό σημείο που ξεκίνησαν. Ανοιχτή, πλατιά, λυτρωτική μελωδία. Σαν να ήταν να ρίξει τοίχους, σίδερα και τη φυλακή που έζησε με την πολιτική κρατούμενη μητέρα του.
«Η μελωδία απελευθερώνει». Το έλεγε σχεδόν συνωμοτικά. «Την φοβούνται, τη θεωρούν ευκολία, αλλά αυτή είναι που ανοίγει δρόμους, ανοίγει σύνορα. Η μελωδία δεν είναι βραχνάς. Είναι ελευθερία», μού εξηγούσε – χρόνια πριν – σε κάποια μας (δημοσιογραφική) συνάντηση. Και ήταν σαν ένα μικρό μάθημα αυτή η εξομολόγησή του.
Τα σόσιαλ μίντια ήδη πενθούν τον ευγενικό λάτρη της τέχνης Νότη Μαυρουδή. Το μουσικό, τον κιθαρίστα που άνοιξε δρόμους και στο λαϊκό τραγούδι. Και πολλά άλλα. Θα μού επιτρέψετε να πενθήσω έναν μεγάλο μελωδιστή. Που ήξερε και τι είναι και πώς να την κερδίσει και πόσο να την υπηρετήσει τη μελωδία.
Δείτε το κείμενο του Παύλου Αγιαννίδη στο protagon.gr...
|
Χάρης Ιωάννου: "Αποκαλυπτικός Ανδρουλάκης..." Για τις εκλογές, τις πολιτικές εξελίξεις και το σκάνδαλο Καϊλή συζήτησε με τους δημοσιογράφους ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης.
Μια χαλαρή αλλά άκρως ενδιαφέρουσα πολιτικά συζήτηση είχε το μεσημέρι της Τετάρτης ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης, με τους πολιτικούς συντάκτες. Στο μενού, πέρα από το εξαιρετικό φαγητό στον "Αττικό" με θέα την Ακρόπολη, ήταν οι εκλογές και οι πολιτικές εξελίξεις και φυσικά το σκάνδαλο Καϊλή.
Αυτό που δεν είναι ευρέως γνωστό είναι ότι ο 43χρονος αρχηγός του ΠΑΣΟΚ ταλαιπωρείται ακόμη με τον τραυματισμό στο δεξί πόδι του, μετά τη ρήξη χιαστού παίζοντας μπάσκετ στις εκδηλώσεις της 3ης Σεπτέμβρη. Παρά το χειρουργείο και τις πολλές φυσικοθεραπείες, ο Νίκος Ανδρουλάκης δυσκολεύεται να περπατήσει μεγάλες αποστάσεις, ακόμη και να ανέβει σκάλες, την ώρα που οι πολιτικές υποχρεώσεις του αυξάνονται λόγω προεκλογικής περιόδου. Προς το παρόν ακολουθεί –συνήθως- τις οδηγίες των ειδικών και το επιτελείο του φροντίζει οι επισκέψεις του να είναι "κατάλληλες" κινητικά.
Δείτε το ρεπορτάζ του Χάρη Ιωάννου στο thetoc...
|
Μελίτα Εμμανουήλ: "ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ ΧΑΛΕΠΑΣ – Μία διαφορετική οπτική" Κυκλοφόρησε προσφάτως από την ΚΑΠΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ το βιβλίο “ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ ΧΑΛΕΠΑΣ – Μία διαφορετική οπτική“ της Μελίτας Εμμανουήλ (’68), Ομότιμης Καθηγήτριας Ιστορίας της Τέχνης Ε. Μ. Πολυτεχνείου, μια θαυμάσια προσέγγιση στη ζωή και το έργο του κορυφαίου μας γλύπτη.
Ο Γιαννούλης Χαλεπάς (1851-1938) είναι για τη νεοελληνική τέχνη μία μεγάλη τραγική μορφή και η ιστορία του παραλληλίσθηκε πολλές φορές με αυτή του σύγχρονού του Ολλανδού Vincent van Gogh, που σε ηλικία 37 ετών αφαίρεσε ο ίδιος τη ζωή του. Η ζωή όμως του Χαλεπά είχε διάρκεια και εκτυλίχθηκε σαν κινηματογραφική ταινία: εκτός από το τεράστιο ταλέντο, υπήρξε η πρώιμη αναγνώριση, η ψυχική ασθένεια και ο εγκλεισμός στο ψυχιατρείο, αλλά συνεχίστηκε με την επανάκαμψη του ηλικιωμένου πλέον γλύπτη, τη δημιουργία του συγκλονιστικού έργου των τελευταίων χρόνων, καθώς και με τη δεύτερη αναγνώριση.
Περισσότερα...
|
Κίτσος Λούης: "Γεροντικές αμαρτίες... στις επιστήμες της ζωής" «Η μουσική, ισχυρίζονται μερικοί, έχει άμεση επίδραση στη βιολογία των ζώων (μεταξύ τους και ο άνθρωπος). Δεν γνωρίζω αν αυτό ισχύει, έπαιξε όμως μεγάλο ρόλο στην έρευνά μου στη γενετική επί δεκαετίες, αφού κάθε πρωί στο γραφείο και μέχρι να φύγω άκουγα συνεχώς κλασική μουσική, κυρίως όπερες. Είναι λοιπόν λογικό σε κάποιον βαθμό ότι βάσισα τη δομή του παρόντος βιβλίου στα μικρά κομμάτια που έγραψε ο Ροσσίνι όταν ήταν πλέον, όπως και εγώ τώρα, στα γεράματα. Ακολούθησα στην πραγμάτευση των θεμάτων μια ανάλογη ελαφρότητα με αυτή στα τραγούδια και στα σύντομα έργα για πιάνο που ο Ροσσίνι ονόμασε, συλλογικώς, “Γεροντικές αμαρτίες”. Τα ποικίλα αυτά θέματα δεν έχουν μια αυτονόητη συνοχή μεταξύ τους. Ή, μάλλον, έχουν, αφού επί δεκαετίες κέντριζαν το ενδιαφέρον μου: από καθυστερημένες για αιώνες νεκροψίες μέχρι ντομάτες, ματόκλαδα, γιατρούς, τα Επτάνησα και άλλα πολλά...»
Στο καινούργιο του βιβλίο, ο ομότιμος καθηγητής Βιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης Κίτσος Λούης, με απλό και εύληπτο τρόπο, που διακρίνεται για το παιγνιώδες του ύφος και το αστείρευτο χιούμορ του, μας καλεί να συνταξιδέψουμε στον θαυμαστό κόσμο της βιολογίας και της γενετικής, θέτοντας συναρπαστικά ερωτήματα και δίνοντας (όπου είναι δυνατόν) εξίσου συναρπαστικές απαντήσεις.
|
Τραυλίζοντας το Έθνος. Διεθνικός Πατριωτισμός στη Μεσόγειο, 1800-1850 «Τι Ήταν ο Συγγραφέας πριν Γίνει Έλληνας;» Η έννοια της εθνικής λογοτεχνίας
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη προσκαλεί την Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2023 και ώρα 18.30 στη Συζήτηση Στρογγυλής Τράπεζας για την έννοια της εθνικής λογοτεχνίας, με αφορμή το βιβλίο της Κ. Ζάνου
Τραυλίζοντας το Έθνος. Διεθνικός Πατριωτισμός στη Μεσόγειο, 1800-1850
(εκδ. Αλεξάνδρεια). Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην Ιστορική Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος (2ας Μεραρχίας 36, Πειραιάς - 5' από τον σταθμό μετρό "Δημοτικό Θέατρο").
Ομιλητές:
Karen Emmerich, Αναπλ. Καθηγήτρια Συγκριτικής Λογοτεχνίας, Πανεπιστήμιο Πρίνστον Κωνσταντίνα Ζάνου, Επίκ. Καθηγήτρια Ιταλικών και Μεσογειακών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Κολούμπια Βασίλης Λαμπρόπουλος, Ομότ. Καθηγητής Νέας Ελληνικής, Έδρα «Κ.Π. Καβάφη», Πανεπιστήμιο Μίσιγκαν Μαρία Μπολέτση, Καθηγήτρια Νεοελληνικών Σπουδών, Έδρα «Μαριλένα Λασκαρίδη», Πανεπιστήμιο Άμστερνταμ
Οι εισηγήσεις θα κινηθούν μέσα από έννοιες όπως έθνος, εθνοτισμός, εθνικισμός, πατριωτισμός, διαφωτισμός, φιλελευθερισμός, διεθνισμός και θα προσπαθήσουν, μέσα από μικρές ιστορίες, να φωτίσουν μεγάλα ερωτήματα. Πώς ορίζεται το έθνος; Ποιος ο συνδετικός κρίκος μεταξύ της δυτικής Ευρώπης, της Μεσογείου και των Βαλκανίων στα χρόνια των επαναστάσεων; Τι μεσολαβεί από το «τραύλισμα» των λέξεων ώς τη δημιουργία εθνικής ταυτότητας;
Είσοδος ελεύθερη
|
Από την Πανδούρα στο Πειραιώτικο ρεμπέτικο Περιεχόμενα
Αντί προλόγου
1. Οι ρίζες του ρεμπέτικου ως μέρους του ελληνικού αστικού τραγουδιού 1 2. Ρέκβιεμ για το ρεμπέτικο 8 3. Η περιπλάνηση της πανδούρας–προπάππου του μπουζουκιού– στον ελλαδικό χώρο 17 4. Η μουσική παράδοση της Σμύρνης. «Αχ, Σμύρνη, μανούλα μου» 78 5. Το αστικό λαϊκό τραγούδι στην Ελλάδα. Η γεωπολιτική κατάσταση της Ελλάδας και των Βαλκανίων στο τέλος του 19ου και στις αρχές του 20ού αιώνα 85 6. Η Ελλάδα της υποδοχής και της ενσωμάτωσης των προσφύγων της Σμύρνης στον κοινωνικό της ιστό 98 7. Τα ρεμπέτικα τραγούδια του Πολέμου, της Κατοχής και της Αντίστασης 120
Βιβλιογραφία 171 Παράρτημα Τα τραγούδια του Πολέμου και της Κατοχής 173
|
Φοίβος Πιομπίνος: "Περί των μορφών τινά" Ο Φοίβος Ι. Πιομπίνος (αποφ. 1963), γνωστός από το λογοτεχνικό, μεταφραστικό και δοκιμιογραφικό έργο του, ασχολείται στο πρόσφατο δοκιμιακό του πόνημα υπό τον τίτλο “Περί Των μορφών τινά“, με τη μελέτη των μορφών. Γραμμένο σε όσο το δυνατόν πιο εύληπτη γλώσσα, το βιβλίο πραγματεύεται τη γέννηση των μορφών, κάνει λόγο για τις διακρίσεις των υλικών μορφών και τα χαρακτηριστικά τους και διερευνά την ουσία των μορφών.
Ο Φοίβος Ι. Πιομπίνος γεννήθηκε το 1945 στην Αθήνα και αποφοίτησε από την Σχολή το 1963. Σπούδασε οικονομικές επιστήμες στην Αθήνα (ΑΣΟΕΕ) και οικονομία και φιλοσοφία στο Παρίσι (Σορβόννη και Εcole Pratique des Hautes Εtudes). Είναι συνταξιούχος της Ε.Τ.Ε, όπου εργάστηκε επί 32 χρόνια (1964-1996).Τα τελευταία δώδεκα χρόνια της υπαλληλικής του σταδιοδρομίας ήταν προϊστάμενος του Ιστορικού Αρχείου της Ε.Τ.Ε.
Περισσότερα...
|
“ΜΟΥΣΑ ΠΟΙΗΤΙΚΗ“ στο Ίδρυμα Θεοχαράκη με τον Δημήτρη Γιάκα στο πιάνο Ο πιανίστας Δημήτρης Γιάκας (’75) συνοδεύει τη μεσόφωνο Άρτεμη Μπόγρη στο τραγούδι και την Ιουλίτα Ηλιοπούλου στην αφήγηση, στη μουσικοθεατρική παράσταση “ΜΟΥΣΑ ΠΟΙΗΤΙΚΗ | Η γάτα και το ποντίκι: Ένα πρόγραμμα για πολλές γάτες και έξι ποντίκια“, την Πέμπτη 26 Ιανουαρίου, στο Ίδρυμα Θεοχαράκη (Βασιλίσσης Σοφίας 9 & Μέρλιν 1 Τηλέφωνο: 210-3611206).
Περισσότερα...
|
Η Κυριακή Γονή στο μουσείο σύγχρονης τέχνης (ΕΜΣΤ) στην Αθήνα Τα έργα: The Portal or Let's stand still for the whales (2020) και perfect love #couplegoals #AIgenerated (2020,2022) της εικαστικού Κυριακής Γονή παρουσιάζονται στο MODERN LOVE. Η αγάπη στα Χρόνια της Ψυχρής Οικειότητας, τη μεγάλη ομαδική έκθεση του ΕΜΣΤ με την οποία ξεκινά ο χειμερινός-εαρινός εκθεσιακός κύκλος του Μουσείου.
Η έκθεση εστιάζει στην ψηφιακή τεχνολογία και στο διαδίκτυο, στην επιρροή τους στις σύγχρονες κοινωνίες και στη σχέση τους με την εργασία, το σώμα και το λόγο.
Το Modern Love, σε επιμέλεια της Κατερίνας Γρέγου, καλλιτεχνικής διευθύντριας του ΕΜΣΤ, είναι μια έκθεση για την αγάπη και τους στενούς ανθρώπινους δεσμούς στα χρόνια του ύστερου καπιταλισμού, της παγκοσμιοποίησης, της ψηφιακής διασύνδεσης και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
(*) η καταπληκτική φωτογραφία είναι δανεισμένη από το DANILOF STUDIO
Περισσότερα για το έργο της Κυριακής Γονή https://kyriakigoni.com/ και στο instagram @kyriaki.goni.studio
MODERN LOVE Η αγάπη στα Χρόνια της Ψυχρής Οικειότητας
https://www.emst.gr/exhibitions/modern-love
15.12.2022-28.05.2023 - Αίθουσα Περιοδικών Εκθέσεων (-1)
|
Katerina Vatsella: 13. Newsletter der Open Space Edition Liebe Freundinnen und Freunde, liebe Interessierte an der Open Space Edition, Die Arbeit der Open Space Edition ging auch in 2022 weiter und ich freue mich, Ihnen zum Jahresende vier weitere Publikationen vorzustellen, die in den letzten Monaten erschienen sind:
· Constantin Jaxy. Outdoor
Diese kleine Publikation ist die dritte einer Reihe mit dem Titel "Raum-Zeit-Orte". Die Reihe dokumentiert in Abständen Einzelausstellungen von Constantin Jaxy oder Werkgruppen mit besonderem Charakter. In dieser Publikation sind Entwürfe und Arbeiten im Außen- und im öffentlichen Raum dokumentiert. Es geht um Skulpturen seit 2002 und Wandbilder bzw. Installationen seit 2007. Seine Überlegungen zu einzelnen Projekten schildert Constantin Jaxy in eigenen Worten und gibt so Einblick in seine Arbeitsweise.
|
Philadelphia: Philhellenismus-Museums Ο σύλλογος Philadelphia προσκαλεί σε μία επίσκεψη το Σάββατο 14 Ιανουαρίου στο Μουσείο Φιλελληνισμού
Das Philhellenismus-Museum beruht auf einer privaten Initiative und wurde erst vor eineinhalb Jahren gegründet. Auf insgesamt vier Stockwerken wird eine unschätzbare Sammlung von künstlerischen Gegenständen präsentiert, mit dem Ziel, dem Besucher die Geschichte des europäischen und nordamerikanischen Philhellenismus des 19. Jahrhunderts näher zu bringen. Denn der griechische Aufstand gegen das Osmanische Reich ab 1821 war ein einschneidendes historisches Ereignis, das zu einer politischen Neuordnung auf dem Βalkan führte und allenthalben die Leidenschaften aller Griechenfreunde erregte. Dies führte dazu, dass sich damals vor allem Intellektuelle wie der allseits bekannte Lord Byron aufmachten, den Griechen bei ihrem Befreiungskampf beizustehen, oft unter Einsatz ihres Lebens.
Programm: - 11 Uhr: Treffen im Philhellenismus-Museum. Adresse: Zisimopoulou 12, Neo Filothei, 115 24 Athen. - Einführender Vortrag auf Deutsch von Prof. Dr. Konstantinos Papailiou über drei deutsche Philhellenen, die in den Jahren ab 1821 in Griechenland gekämpft haben: Johann Daniel Elster, Karl von Normann-Ehrenfels und Heinrich Treiber. - Museumsführung auf Griechisch durch dessen Gründer und Inhaber, Konstantinos Velentzas. - Anschließend Mittagessen in der Taverne „O Nikiforos“, Laskaridou 7 & Louisis Riankour, 115 24 Athen.
|
Ιανουάριος & Φεβρουάριος στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη Διαδικτυακές Περιηγήσεις
«Περιπλανήσεις στο Αιγαίο Πέλαγος»Μετά την επιτυχία των διαδικτυακών ξεναγήσεων στη Μικρά Ασία, σας παρουσιάζουμε έναν νέο κύκλο διαδικτυακών συναντήσεων με θέμα το Αιγαίο Πέλαγος, με στόχο να ταξιδέψουμε στη νησιωτική παράδοση του Αιγαίου από τον 16ο αιώνα μέχρι σήμερα.
Μέσα από σπάνιο και πλούσιο εικονογραφικό υλικό, η ιστορικός και χαρισματική ξεναγός Ιόλη Βιγγοπούλου θα μας βοηθήσει να ανακαλύψουμε τις αρχαιότητες, τη μυθολογία, τις παραδόσεις και άλλα πολλά μυστικά των νησιών του Αιγαίου.
11 Ιανουαρίου: Βόρειες Κυκλάδες - 25 Ιανουαρίου: Κεντρικές Κυκλάδες 8 Φεβρουαρίου: Νότιες Κυκλάδες - 22 Φεβρουαρίου: Δυτικές Κυκλάδες 8 Μαρτίου: Κρήτη - 22 Μαρτίου: Δωδεκάνησα 5 Απριλίου: Βορειοανατολικό Αιγαίο - 26 Απριλίου: Βόρειο Αιγαίο
⏰ 19.00 – 20.30 Δήλωση Συμμετοχής...
|
Philadelphia: Tanzkurs für griechische Tänze
Der geplante Kurs besteht aus 10 wöchentlichen Tanzabenden, die von Jannis Sousouris in griechischer Sprache geleitet werden.
Stattfinden würde der Kurs jeweils mittwochs von 19:30 bis 20:30 Uhr im Vereinshaus, die Kosten pro Teilnehmer betragen 110 Euro für Mitglieder und 120 Euro für Nichtmitglieder.
Die Mindestteilnehmerzahl sind 10 Personen, Beginn der Serie wäre der 25. Januar 2023.
Um den Kurs endgültig planen zu können, bitten wir Sie um Ihre verbindliche Anmeldung bis zum Montag, den 16. Januar 2023 per Telefon oder unter der unten angegebenen Mailadresse.
|
Πρόσκληση προς Αποφοίτους: Our StoriesOur Stories
Αγαπητές και αγαπητοί απόφοιτοι,
στο πλαίσιο δημιουργίας της νέας ιστοσελίδας της Γερμανικής Σχολής Αθηνών που αναμένεται να βγει στον αέρα πριν το καλοκαίρι, πρόκειται να εντάξουμε στην αρχική σελίδα φωτογραφίες και σύντομες δηλώσεις αποφοίτων μας.
Σε ένα κειμενάκι 40-50 λέξεων (και όχι περισσοτέρων από 60), σας προσκαλούμε να γράψετε μια δήλωση για το σχολείο μας. Θα μπορούσατε να αναφέρετε τις αξίες με τις οποίες σας «προίκισε» η Γερμανική Σχολή Αθηνών ή το τι αποκομίσατε από τα χρόνια σας στη Γερμανική Σχολή Αθηνών που επέδρασε καταλυτικά στην ενήλικη ζωή σας ή απλώς τι σας έρχεται στον νου, τι συναισθήματα σας γεννιούνται, όταν θυμάστε το σχολείο.
Θα χρειαστούμε μια όμορφη φωτογραφία σας (τουλάχιστον 350 x 400 px), τη σύντομη δήλωσή σας έκτασης 40-50 λέξεων, το ονοματεπώνυμο που θέλετε να εμφανιστεί καθώς και το έτος αποφοίτησης από τη Σχολή. Η αποστολή αυτών των στοιχείων εκ μέρους σας θα ισοδυναμεί με συναίνεση προς τη Σχολή να τα χρησιμοποιήσει δημόσια. Παρόλα αυτά θα θέλαμε μέσα στο συνοδευτικό κείμενο που θα μας στείλετε να αναφέρετε την πρόταση: «Συναινώ στην δημοσίευση του ονόματος, έτους αποφοίτησης, φωτογραφίας μου και δήλωσης σχετικά με τη Γερμανική Σχολή Αθηνών στη νέα ιστοσελίδα της Σχολής.»
Στην ιστοσελίδα δεν πρόκειται να αναφέρονται άλλες πληροφορίες, όπως για παράδειγμα η επαγγελματική ιδιότητα ή οι δράσεις και τα έργα των αποφοίτων που θα φιλοξενούμε. Θέλουμε απλώς να αναδείξουμε μέσα από τις δηλώσεις των κάθε ηλικίας αποφοίτων μας τη σημασία που έπαιξε το σχολείο στη ζωή τους. Σκοπός μας είναι τα σύντομα αυτά πορτρέτα των αποφοίτων μας να ανανεώνονται ανά τακτά διαστήματα. Τα mail σας με όλα τα παραπάνω στοιχεία παρακαλούμε να σταλούν στην ηλεκτρονική διεύθυνση karamina@dsathen.gr.
Σας ευχαριστούμε θερμά.
Αγγελική Κανελλακοπούλου (1985) εκ μέρους της ομάδας εργασίας της νέας ιστοσελίδας
|
|
|
|
  |
|