|
Ξεκινάμε με μία εξαιρετική αναφορά του Νίκου Δήμου στον Απόστολο Πίτσο, που μας έστειλε η Έλενα Χατζηιωάννου και ένα δημοσίευμα της "Καθημερινής" θυμίζοντας ότι ο γηραιότερος απόφοιτος μας "έφυγε" την τελευταία ημέρα του 2022.
Μία άλλη σπουδαία απόφοιτος τιμάται στις 20 του μήνα. Πρόκειται για την Έβη Τουλούπα, την οποία τιμά η Ένωση Φίλων Ακρόπολης στο Μουσείο Ακρόπολης, όπου η Αλίκη Μουστάκα μεταξύ άλλων θα μιλήσει για το έργο της.
Ο Χρήστος Μπαλόγλου εντόπισε τον Στράτο Ντάση, τον παλαιό καθηγητή μας της χημείας από την δεκαετία του '70, που δίδαξε παράλληλα με τον Νίκο Βασιλείου και τον Γιάννη Πουλάκη.
Η Ξένια Κουναλάκη αναφέρεται με το άρθρο της στην Καθημερινή στα όσα συμβαίνουν με αφορμή την κηδεία του Κωνσταντίνου, αλλά και ο Άγγελος Κωβαίος με το άρθρο του στο protagon.gr στον ρόλο του τέως βασιλιά,
και δύο αναφορές στην Κυριακή Γονή που εκθέτει και στο Λονδίνο, Κυριακή συγχαρητήρια!
Όπως αναφέραμε και την προηγούμενη εβδομάδα, θα φιλοξενούμε σε ένα πλέον άρθρο όλες τις θεατρικές παραστάσεις του μήνα αποφεύγοντας έτσι το montags να γίνεται τεράστιο με καθυστερήσεις στην αποστολή του. Θα παρακαλούσαμε λοιπόν και με οδηγό το πρόγραμμα της εβδομάδας, να ανατρέχετε στο άρθρο "Τα θέατρα τον Ιανουάριο" στην αρχική σελίδα του site μας www.ex-dsathen.gr για τις λεπτομέρειες των παραστάσεων.
Ακόμη φιλοξενούμε και μία πρόσκληση ενός αρχιτεκτονικού διαγωνισμού της Γερμανικής Σχολής Αθηνών.
Ας δούμε και το πρόγραμμα της εβδομάδας:
Δευ / Μο |
|
16.01 - |
"Ιζαμπέλ Ρεμπώ,ο δικός μου Αρθούρος" |
Τρι / Di |
|
17.01 - |
Δανάη Παπαματθαίου-Μάτσκε - Μέγαρο |
Τετ / Mi |
|
18.01 - |
"Η Κοριτσιέρα των Βούρλων" "Βρυκόλακες" - Χένρικ Ίψεν |
Πεμ / Do |
|
19.01 - |
Η Κοριτσιέρα των Βούρλων "Βρυκόλακες" - Χένρικ Ίψεν Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη Εγκαίνια έκθεσης Κυριακής Γονή |
Παρ / Fr |
|
20.01 - |
"Επικίνδυνες σχέσεις" - Βίκυ Βολιώτη Η ΕΦΑ τιμά την Έβη Τουλούπα
|
Σαβ / Sa |
|
21.01 - |
"Ο καθένας πεθαίνει μόνος του" - Έφη Ρευματά "Επικίνδυνες σχέσεις" - Βίκυ Βολιώτη "Βρυκόλακες" - Χένρικ Ίψεν "Το στρίψιμο της βίδας Reloaded" - Μάριος Ιορδάνου Philadelphia: Επίσκεψη στο Μουσείο Φιλελληνισμού |
Κυρ / So |
|
22.01 - |
"Είμαστε πάτσι" - Βασίλης Κουκαλάνι "Ο καθένας πεθαίνει μόνος του" - Έφη Ρευματά "Επικίνδυνες σχέσεις" - Βίκυ Βολιώτη "Βρυκόλακες" - Χένρικ Ίψεν "Το στρίψιμο της βίδας Reloaded" - Μάριος Ιορδάνου "Ιζαμπέλ Ρεμπώ,ο δικός μου Αρθούρος" "Ο Θησαυρός της Βαγίας" |
και μην ξεχνάτε να παρακολουθείτε τις αγγελίες μας, τις οποίες ενημερώνουμε συνεχώς.
Οι συνδρομές σας μας βοηθούν να συνεχίσουμε το έργο μας. Περισσότερα...
|
Νίκος Δήμου: "Ο τελευταίος της πρώτης γενιάς"Ο Νίκος Δήμου ανήρτησε στο doncat.blogspot.com ένα εξαιρετικό κείμενο για τον Απόστολο Πίτσο που "έφυγε" στις 31 Δεκεμβρίου 2022:
Έφυγε από την ζωή ο τελευταίος από την πρώτη γενιά των Ελλήνων Βιομηχάνων. Δεν νομίζω πως υπάρχει Έλληνας που να αγνοεί το όνομά του και να μην χρησιμοποίησε κάποτε προϊόν του.
Απόστολος Πίτσος, ετών 105.
Μετά από την πώληση της εταιρίας του σε μεγάλο πολυεθνικό συγκρότημα, το όνομα αυτό διαδόθηκε – μαζί με τα προϊόντα του – και σε άλλες χώρες.
Υπήρξα για πάνω από 50 χρόνια φίλος, και συνεργάτης του. Η τελευταία συνεργασία μας ήταν η βοήθειά μου στην σύνταξη της αυτοβιογραφίας του, που κυκλοφόρησε το 2020. Όχι ότι χρειάστηκε να κάνω πολλά πράγματα. Η μνήμη του ήταν ακόμα ξυράφι. Υπαγόρευσε όλη την ιστορία της «Πίτσος» σε μία γραμματέα και οι παρεμβάσεις που χρειάστηκαν μετά, υπήρξαν ελάχιστες.
Η ιστορία αυτή αρχίζει το 1865, όταν ο Νικόλαος Πίτσος ίδρυσε μία βιοτεχνία στο Μοναστηράκι που κατασκεύαζε διάφορα είδη οικιακής χρήσης. «Φανάρια» όπου έβαζαν τα τρόφιμα και τα προστάτευαν από τις μύγες και τα έντομα, μικρά καμινέτα, μπρίκια, δίσκους λάμπες πετρελαίου και άλλα μεταλλικά είδη. Τα προϊόντα τα φόρτωνε σε ένα αμαξάκι και τα πουλούσε στην πόλη αλλά και στα περίχωρα.
Σύντομα οι δουλειές μεγάλωσαν και ο Νικόλαος Πίτσος έβαλε στην εταιρία και τα τέσσερα από τα τρία αγόρια του αδελφού του. ‘Άλλαξαν δύο φορές στέκι καταλήγοντας στους Αμπελόκηπους όπου έστησαν ένα μικρό εργοστάσιο. Έφτιαχναν και προϊόντα για τον στρατό.
Περιττό να συνεχίσω την αφήγηση. Βρίσκεται όλη στην αυτοβιογραφία του. Το βασικό στοιχείο είναι το πόσο δημιουργικοί ήταν αυτοί οι άνθρωποι και πως από το τίποτα κατασκεύαζαν πράγματα. Ο Απόστολος Πίτσος ήταν ο πρώτος γλωσσομαθής της οικογένειας – είχε φοιτήσει στη Γερμανική Σχολή. Ταξίδεψε και έμεινε στην Γερμανία όπου μαθήτευσε κοντά σε σπουδαίους μαστόρους και έμαθε τις τεχνικές τους.
Η Γερμανία άφησε την σφραγίδα της επάνω του. Το μυαλό του δούλευε με σύστημα τευτονικό. Και στην τεχνολογία, αλλά και στις τέχνες.
Ήταν ένας πρωτεϊκός άνθρωπος. Άκουσε κάποτε το κοντσέρτο για βιολί του Μπετόβεν και αποφάσισε πως ήθελε να το παίξει ο ίδιος. Αγόρασε βιολί, πήρε μαθήματα και έφτασε στο σημείο που ήθελε.
Όταν μετά από πολλά χρόνια αποφάσισε να πουλήσει την εταιρία του οι Γερμανοί τεχνικοί και επιστήμονες που ήρθαν να την ελέγξουν έμειναν άναυδοι. Τόσο σωστά σχεδιασμένη και τόσο λειτουργική εταιρία ούτε στην πατρίδα τους δεν είχαν – μου εξομολογήθηκαν.
Από τη δική του γενιά των βιομηχάνων – που ξεκίνησε την βιομηχανοποίηση της Ελλάδας - ήταν ο μόνος τεχνικός. Ο Γεώργιος Δράκος (της Izola) τον θαύμαζε. «Αυτός τα κάνει όλα μόνος του», μου έλεγε. Ήταν η εποχή που Πίτσος, Ιζόλα, Εσκιμό άλλαξαν την μορφή του ελληνικού νοικοκυριού.
Η πρώτη μας επαφή ήταν η θάλασσα. Ο Πίτσος είχε αγοράσει ένα αμερικάνικο σκάφος Bertram μικρό αλλά πολύ γρήγορο, που σε μία μέρα σε πέταγε στην άλλη άκρη του Αιγαίου. Μαζί με τον (επίσης απόντα πια) Χαράλαμπο Βελλή, πρόεδρο του Κολλεγίου και γαμπρό του Απόστολου, κάθε Σαββατοκύριακο γυρίζαμε το πέλαγος. Πολύ αργότερα αποφάσισε να μου αναθέσει την διαφήμιση της εταιρίας του, πράγμα που μας έφερε ακόμα πιο κοντά.
Ένας σπάνιος άνθρωπος. Σκληρός αλλά και τρυφερός, ήταν από αυτούς που άλλαξαν την ζωή της χώρας του.
Δείτε την ανάρτηση...
|
Απόστολος Πίτσος, ο επιχειρηματίας που συνέδεσε το όνομά του με κάθε ελληνικό σπίτιΣτην αγκαλιά της αγαπημένης του συζύγου Ενης και της θυγατέρας του Κατερίνας έκλεισε τα μάτια του με γαλήνη ο Απόστολος Πίτσος τις παραμονές του 2023, φεύγοντας για το ύστατο ταξίδι με γεμάτες τις «αποσκευές» της ζωής. Τον ερχόμενο Ιούλιο, ο επιχειρηματίας που συνέδεσε σε κάθε ελληνικό σπιτικό το όνομά του με τη λέξη εμπιστοσύνη, θα έκλεινε τα 105. Θαλερός από κύτταρο μέχρι την τελευταία στιγμή, ενήμερος των εξελίξεων στη χώρα, παρακολουθούσε τα πάντα αν και το σώμα του εξασθενούσε μέρα με την ημέρα. Χάρις όμως στη φροντίδα και την αγάπη που λάμβανε από όλη την οικογένειά του, πέρασε τα πολυετή του γεράματα με θαλπωρή, αναπολώντας –όπως είχε εκμυστηρευτεί στην «Κ»– τα χρόνια εκείνα που άκουγε τον γλυκό θόρυβο των μηχανών μέσα στο εργοστάσιό του.
Διαβάστε το άρθρο της Κατερίνας Πουρνάρα στην εφημερίδα "Καθημερινή"...
|
Η Ένωση Φίλων Ακροπόλεως τιμά την Έβη Τουλούπα Η Ένωση Φίλων Ακροπόλεως με την συμπλήρωση 35 ετών από την ίδρυσή της και την παρέλευση ενός έτους από την απώλεια της ιδρύτριας της, Έβης Τουλούπα, προσκαλεί σε επιστημονική εκδήλωση στην μνήμη της.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθει την Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2023 και ώρα 5.30 μ.μ., στο Αμφιθέατρο του Μουσείου Ακρόπολης με ελεύθερη είσοδο.
Θα προηγηθούν σύντομοι χαιρετισμοί του Προέδρου της Ένωσης, Πρέσβη ε.τ. Γεωργίου Σαββαΐδη και του Γενικού Διευθυντού του Μουσείου Ακρόπολης, Καθηγητού Νίκου Σταμπολίδη. Συντονίστρια της εκδήλωσης θα είναι η Αντιπρόεδρος της Ένωσης, Καθηγήτρια Φανή Μαλλούχου-Tufano. Σε σύντομη μνεία για το επιστημονικό Έργο της Έβης Τουλούπα θα προβεί κ Καθηγήτρια Λίλα Μαραγκού. Το επιστημονικό Έργο της Έβης Τουλούπα θα παρουσιάσουν έγκριτοι και ειδικοί κατά περίπτωση αρχαιολόγοι.
(*) στην φωτογραφία με την Μελίνα Μερκούρη.
Πρόγραμμα Ομιλιών (Διάρκεια κάθε ομιλίας 15')
Αλίκη Μουστάκα: "Η προσφορά της Έβης Τουλούπα στη μελέτη των χάλκινων και άλλων μετάλλινων ευρημάτων της Ακρόπολης" Ισμήνη Τριάντη: "Συμβολή της Έβης Τουλούπα στη μελέτη των Γλυπτών του λεγόμενου Ναού της Αθηνάς στην Καραθαία της Κέας" Χριστίνα Βλασσοπούλου: ¨Η μελέτη της Έβης Τουλούπα για τα εναέτια γλυπτά του Ναού του Απόλλωνα Δαφνηφόρου στην Ερέτρια" Όλγα Παλαγγιά: "Η Έβη Τουλούπα και ο Χάλκινος Αύγουστος του Εθνικού Αρχαιολογικου Μουσείου" Βασίλης Αραβαντινός:"Η λαμπρή θητεία της Έβης Στασινοπούλου-Τουλούπα στη Βοιωτία" Ντίνος Τσάκος: "Τα χρονογραφήματα και οι επιφυλλίδες της Έβης Τουλούπα"
|
Στράτος Ντάσης Ο Στράτος Ντάσης γεννήθηκε το 1942 στο Τέροβο Ιωαννίνων, όπου πήγε στην Α' Δημοτικού, ενώ συνέχισε τις υπόλοιπες τάξεις στην Πρότυπη Ζωσιμαιαία Σχολή των Ιωαννίνων. Εκεί ξεκίνησε και στην Α' Γυμνασίου του 8ταξίου (στην ουσία σήμερα αντιστοιχεί στην Γ΄Γυμνασίου) και ολοκλήρωσε τις γυμνασιακές του σπουδές στο Νυκτερινό Παράρτημα του Γυμνασίου Θηλέων Καλλιθέας στην Αθήνα, όπου πήρε το απολυτήριό του στην 8η τάξη. Την περίοδο 1960-61 μπήκε με εξετάσεις στο Χημικό του Πανεπιστημίου Αθηνών από όπου πήρε το πτυχίο του το 1966. Διετέλεσε Πρόεδρος έτους σε όλες τις χρονιές του Χημικού και μέλος του ΔΣ του "Αριστοτέλη", του Συλλόγου Φοιτητών Φυσικομαθηματικής και το 1964-65 διετέλεσε και Πρόεδρος της Σπουδάζουσας της ΕΔΑ μαζί με τον Σωτήρη Πέτρουλα. Το 1968, μετά την στρατιωτική του θητεία, εργάστηκε στο τότε Αθηναϊκό Φροντιστήριο, αλλά επειδή το 1969 κρίθηκε ως "μη νομιμόφρων" δεν μπόρεσε να εγγραφεί στην Επετηρίδα Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών. Με την διάσπαση του Αθηναϊκού Φροντιστηρίου σε "Ηράκλειτο", "ΑΛΦΑ" και "Αθηναϊκό" εργάζεται διαδοχικά στον Ηρακλειτο, στο ΑΛΦΑ και στο Αττικόν, ενώ από το 1970 έως το 1974 παραδίδει ιδιωτικά μαθήματα χημείας με τον Κώστα Μανωλκίδη, από τους ιδρυτές του Ηράκλειτου. Μετά την Δικτατορία, το 1974, και έως το 1978 πήγε στον Ηρακλειτο, όπου συνάντησε τον Νίκο Βασιλείου και έτσι ήλθε στην Γερμανική Σχολή και μαζί και με τον Γιάννη Πουλάκη δίδαξε Χημεία το 1976 στην Γ' Γυμνασίου.
|
Ξένια Κουναλάκη: "Η νοσταλγία για το ελληνικό «Crown»" Οταν ήµουν μικρή, η μαμά μου αντί για παραμύθια συχνά μου έλεγε ιστορίες από την Παιδούπολη της Φρειδερίκης, στην οποία μεγάλωσε όσο η γιαγιά μου ήταν εξορία. Ηταν αφηγήσεις συγκινητικές, αλλά προσπαθούσε να τις διανθίσει με χιούμορ, να ηχούν κάπως παιδικές.
Ετσι, συνήθως αφαιρούσε τις ιδεολογικές αποχρώσεις και κρατούσε τον «αναμορφωτικό εξωτισμό» του ιδρύματος: τις κακές δασκάλες που την υποχρέωναν να μάθει κέντημα και οικοκυρικά, τη φρικτή γεύση της ψαρόσουπας, τη νοσταλγία για τη μαμά και τα αδέλφια της, που σχεδόν δεν είχε γνωρίσει.
Οσο μεγάλωνα και παρά τις τραυματικές αυτές εμπειρίες, δεν υπήρχε μίσος στην οικογένεια ούτε για τη Φρειδερίκη ούτε για τον γιο της. Μόνο μια γενικευμένη απαξίωση, αντίστοιχη με αυτήν της ελληνικής κοινωνίας. Ενα κεφάλαιο που έχει κλείσει οριστικά και μια ομάδα απογόνων που περιφέρεται στα κοσμικά στέκια και μοιράζει καρτ βιζίτ με την ιδιότητα «πρίγκιπας». Οι εναπομείναντες φιλοβασιλικοί στη χώρα είχαν στα τέλη του 20ού αιώνα μια χροιά γραφικότητας.
Δείτε το άρθρο της Ξένιας Κουναλάκη στην εφημερίδα Καθημερινή...
|
Άγγελος Κωβαίος: "Ποια ήταν η βαριά αμαρτία του Κωνσταντίνου;" Ο τελευταίος βασιλιάς της Ελλάδας έχασε από πολύ νωρίς τη δυνατότητα να λειτουργήσει ως παράγων ενότητας. Κατά τα λοιπά, τα «εγκλήματα» που του καταμαρτυρούνται είναι μάλλον υπερβολικά και πάντως η διαπόμπευση που υπέστη δεν του άξιζε.
Οι τελευταίες δημόσιες εμφανίσεις του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου φανέρωναν έναν άνθρωπο καταπονημένο, αδύναμο, καθηλωμένο στο καροτσάκι. Δεν ήταν υπέργηρος, πιθανώς όμως η κατάσταση της υγείας του να ήταν και αποτέλεσμα βαριάς ψυχικής καταπόνησης.
Στην Ελλάδα, τη χώρα που αδυνατεί να αξιολογήσει την Ιστορία της και να τη δει στις σωστές της διαστάσεις, ο Κωνσταντίνος επικράτησε να θεωρείται ένα τέρας. Πολλοί τον θεωρούσαν πολιτικό εγκληματία και υπαίτιο για όλα τα μετεμφυλιακά δεινά της χώρας, με αποκορύφωμα την αποστασία, την πολιτική κρίση του 1965-67 και τη χούντα που ακολούθησε.
Δείτε το άρθρο του Άγγελου Κωβαίου στο protagon.gr...
|
Ronald Meinardus: "Ριζική στροφή της Άγκυρας έναντι της Συρίας;" Για τον Ερντογάν, του οποίου οι αποφάσεις καθοδηγούνται πλέον κυρίως από δημοσκοπήσεις, η συναλλαγή με τον Άσαντ αποτελεί κλειδί για την επιτυχία στην κάλπη. Σχολιάζει ο Ρόναλντ Μαϊνάρντους.
Οι ειδικοί που ασχολούνται με την πολιτική της Τουρκίας συμφωνούν σε ένα βασικό σημείο: για τον πρόεδρο Ερντογάν, οι εσωπολιτικές παράμετροι καθορίζουν την ατζέντα της εξωτερικής πολιτικής. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για την πολιτική έναντι της γειτονικής Συρίας, η οποία για μία ακόμα φορά δεσπόζει στην προεκλογική εκστρατεία περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο θέμα της εξωτερικής πολιτικής. Από την προοπτική της Τουρκίας, στη Συρία διακυβεύονται θεμελιώδη εθνικά συμφέροντα.
Δείτε το άρθρο του Ronald Meinardus στην DW...
|
Κυριακή Γονή: solo exhibition in UK Στις 19 Ιανουαρίου εγκαινιάζεται η πρώτη ατομική έκθεση στο Ηνωμένο Βασίλειο της Κυριακής Γονή:
Dear friends!
My first ever solo exhibition in the UK is opening in one week!
I was invited by Dr. Marianna Tsionki, Head of exhibitions at Blenheim Walk Gallery at Leeds Art University to show the works A way of resisting (Athens Data Garden) and The mountain islands shall mourn us eternally (Dolomites Data Garden). A great team has joined forces to make this happen and if you are around you are more than welcome to join us in the preview and panel discussion taking place on Thursday, 19th of January.
Περισσότερα...
|
Η Δανάη Παπαματθαίου – Matschke στο Μέγαρο Ο κύκλος Έλληνες σολίστ στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος, μας συστήνει τη νέα, ανερχόμενη γενιά ελλήνων μουσικών και μας παρουσιάζει καταξιωμένους σολίστ σε έργα μουσικής δωματίου. Στις 17/1 έχει προγραμματιστεί το ρεσιτάλ των Δανάης Παπαματθαίου-Μάτσκε (βιολί) Kerstin Feltz (βιολοντσέλο) και Uwe Matschke (πιάνο) με έργα για τρίο με πιάνο.
Ανυπομονώ να βρεθώ ξανά στη σκηνή με την εξαιρετική βιολοντσελίστα, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο του Graz, Kerstin Feltz και τον πιανίστα Uwe Matschke / Ούβε Μάτσκε για να ερμηνεύσουμε την Τρίτη 17 Ιανουαρίου στην αίθουσα «Δημήτρης Μητρόπουλος» του Μ.Μ.Α. δύο μεγαλειώδη έργα του ρεπερτορίου της μουσικής δωματίου του 19ου και 20ου αιώνα: το Τρίο αρ. 1 σε σι μείζονα, έργο 8 του Johannes Brahms και το Τρίο αρ.2 σε μι ελάσσονα, έργο 67 του Dmitry Shostakovich.
Το ίδιο πρόγραμμα θα παιχθεί και στα Ιωάννινα (Σάββατο 14.01 – Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών) και στην Θεσσαλονίκη (Τετάρτη 18.01 – Αμφιθέατρο Τελετών Πανεπιστημίου Μακεδονίας).
Περισσότερα...
|
“ΜΟΥΣΑ ΠΟΙΗΤΙΚΗ“ στο Ίδρυμα Θεοχαράκη με τον Δημήτρη Γιάκα στο πιάνο Ο πιανίστας Δημήτρης Γιάκας (’75) συνοδεύει τη μεσόφωνο Άρτεμη Μπόγρη στο τραγούδι και την Ιουλίτα Ηλιοπούλου στην αφήγηση, στη μουσικοθεατρική παράσταση “ΜΟΥΣΑ ΠΟΙΗΤΙΚΗ | Η γάτα και το ποντίκι: Ένα πρόγραμμα για πολλές γάτες και έξι ποντίκια“, την Πέμπτη 26 Ιανουαρίου, στο Ίδρυμα Θεοχαράκη (Βασιλίσσης Σοφίας 9 & Μέρλιν 1 Τηλέφωνο: 210-3611206).
Περισσότερα...
|
Κίτσος Λούης: "Γεροντικές αμαρτίες... στις επιστήμες της ζωής" «Η μουσική, ισχυρίζονται μερικοί, έχει άμεση επίδραση στη βιολογία των ζώων (μεταξύ τους και ο άνθρωπος). Δεν γνωρίζω αν αυτό ισχύει, έπαιξε όμως μεγάλο ρόλο στην έρευνά μου στη γενετική επί δεκαετίες, αφού κάθε πρωί στο γραφείο και μέχρι να φύγω άκουγα συνεχώς κλασική μουσική, κυρίως όπερες. Είναι λοιπόν λογικό σε κάποιον βαθμό ότι βάσισα τη δομή του παρόντος βιβλίου στα μικρά κομμάτια που έγραψε ο Ροσσίνι όταν ήταν πλέον, όπως και εγώ τώρα, στα γεράματα. Ακολούθησα στην πραγμάτευση των θεμάτων μια ανάλογη ελαφρότητα με αυτή στα τραγούδια και στα σύντομα έργα για πιάνο που ο Ροσσίνι ονόμασε, συλλογικώς, “Γεροντικές αμαρτίες”. Τα ποικίλα αυτά θέματα δεν έχουν μια αυτονόητη συνοχή μεταξύ τους. Ή, μάλλον, έχουν, αφού επί δεκαετίες κέντριζαν το ενδιαφέρον μου: από καθυστερημένες για αιώνες νεκροψίες μέχρι ντομάτες, ματόκλαδα, γιατρούς, τα Επτάνησα και άλλα πολλά...»
Στο καινούργιο του βιβλίο, ο ομότιμος καθηγητής Βιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης Κίτσος Λούης, με απλό και εύληπτο τρόπο, που διακρίνεται για το παιγνιώδες του ύφος και το αστείρευτο χιούμορ του, μας καλεί να συνταξιδέψουμε στον θαυμαστό κόσμο της βιολογίας και της γενετικής, θέτοντας συναρπαστικά ερωτήματα και δίνοντας (όπου είναι δυνατόν) εξίσου συναρπαστικές απαντήσεις.
|
Μελίτα Εμμανουήλ: "ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ ΧΑΛΕΠΑΣ – Μία διαφορετική οπτική" Κυκλοφόρησε προσφάτως από την ΚΑΠΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ το βιβλίο “ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ ΧΑΛΕΠΑΣ – Μία διαφορετική οπτική“ της Μελίτας Εμμανουήλ (’68), Ομότιμης Καθηγήτριας Ιστορίας της Τέχνης Ε. Μ. Πολυτεχνείου, μια θαυμάσια προσέγγιση στη ζωή και το έργο του κορυφαίου μας γλύπτη.
Ο Γιαννούλης Χαλεπάς (1851-1938) είναι για τη νεοελληνική τέχνη μία μεγάλη τραγική μορφή και η ιστορία του παραλληλίσθηκε πολλές φορές με αυτή του σύγχρονού του Ολλανδού Vincent van Gogh, που σε ηλικία 37 ετών αφαίρεσε ο ίδιος τη ζωή του. Η ζωή όμως του Χαλεπά είχε διάρκεια και εκτυλίχθηκε σαν κινηματογραφική ταινία: εκτός από το τεράστιο ταλέντο, υπήρξε η πρώιμη αναγνώριση, η ψυχική ασθένεια και ο εγκλεισμός στο ψυχιατρείο, αλλά συνεχίστηκε με την επανάκαμψη του ηλικιωμένου πλέον γλύπτη, τη δημιουργία του συγκλονιστικού έργου των τελευταίων χρόνων, καθώς και με τη δεύτερη αναγνώριση.
Περισσότερα...
|
Η Κυριακή Γονή στο μουσείο σύγχρονης τέχνης (ΕΜΣΤ) στην Αθήνα Τα έργα: The Portal or Let's stand still for the whales (2020) και perfect love #couplegoals #AIgenerated (2020,2022) της εικαστικού Κυριακής Γονή παρουσιάζονται στο MODERN LOVE. Η αγάπη στα Χρόνια της Ψυχρής Οικειότητας, τη μεγάλη ομαδική έκθεση του ΕΜΣΤ με την οποία ξεκινά ο χειμερινός-εαρινός εκθεσιακός κύκλος του Μουσείου.
Η έκθεση εστιάζει στην ψηφιακή τεχνολογία και στο διαδίκτυο, στην επιρροή τους στις σύγχρονες κοινωνίες και στη σχέση τους με την εργασία, το σώμα και το λόγο.
Το Modern Love, σε επιμέλεια της Κατερίνας Γρέγου, καλλιτεχνικής διευθύντριας του ΕΜΣΤ, είναι μια έκθεση για την αγάπη και τους στενούς ανθρώπινους δεσμούς στα χρόνια του ύστερου καπιταλισμού, της παγκοσμιοποίησης, της ψηφιακής διασύνδεσης και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
(*) η καταπληκτική φωτογραφία είναι δανεισμένη από το DANILOF STUDIO
Περισσότερα για το έργο της Κυριακής Γονή https://kyriakigoni.com/ και στο instagram @kyriaki.goni.studio
MODERN LOVE Η αγάπη στα Χρόνια της Ψυχρής Οικειότητας
https://www.emst.gr/exhibitions/modern-love
15.12.2022-28.05.2023 - Αίθουσα Περιοδικών Εκθέσεων (-1)
|
Wandertag στην ΘεσσαλίαΠληροφορίες για σύντομη και θεαματική πεζοπορία. Τόπος: Περιοχή Θεσσαλικών Τρικάλων Κεντρική άσφαλτος, περιοχή Πύλης, προς Περτούλι. 20 χλμ. από Τρίκαλα. Με αυτοκίνητο, το ποτάμι Πορταϊκός δεξιά μας - βόρεια. Προσπερνάμε δύο οδικές γέφυρες, κοντά κοντά, δεξιά μας. Σε εκατοντάδες μέτρα, δεξιά, κρεμαστή πεζογέφυρα και πάρκινγκ εκτός δρόμου. Παρκάρουμε. 39.458520678386435, 21.61415446658826 google map
Περπατάμε πλάι στον Πορταϊκό, ενάντια στο ρεύμα στην νότια όχθη, αφήνοντας την πεζογέφυρα πίσω μας. Σε 20 λεπτά περίπου, αφού περάσουμε νερόμυλο, φτάνουμε σε μονότοξη πέτρινη γέφυρα του 1514. Περνάμε απέναντι, στην βόρεια όχθη, όπου πορευόμαστε δεξιά μαζί με το ρεύμα. σε 20 λεπτά περίπου φτάνουμε σε διακλάδωση για προαιρετική επίσκεψη της εκκλησίας Πόρτα Παναγιά. Ίσια παρακάτω, χωρίς παράκαμψη, είναι η κρεμαστή πεζογέφυρα για να γυρίσουμε στο αυτοκίνητο. Χρόνος: Περίπου 2 ώρες με στάσεις. Η Πόρτα Παναγιά, επιπλέον χρόνος. Βόλτα για όλους !
Αν βρεθείτε στην Θεσσαλία, αξίζει.
Από τους πεζοπόρους των αποφοίτων DSA !
|
Ιανουάριος & Φεβρουάριος στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη Διαδικτυακές Περιηγήσεις
«Περιπλανήσεις στο Αιγαίο Πέλαγος»Μετά την επιτυχία των διαδικτυακών ξεναγήσεων στη Μικρά Ασία, σας παρουσιάζουμε έναν νέο κύκλο διαδικτυακών συναντήσεων με θέμα το Αιγαίο Πέλαγος, με στόχο να ταξιδέψουμε στη νησιωτική παράδοση του Αιγαίου από τον 16ο αιώνα μέχρι σήμερα.
Μέσα από σπάνιο και πλούσιο εικονογραφικό υλικό, η ιστορικός και χαρισματική ξεναγός Ιόλη Βιγγοπούλου θα μας βοηθήσει να ανακαλύψουμε τις αρχαιότητες, τη μυθολογία, τις παραδόσεις και άλλα πολλά μυστικά των νησιών του Αιγαίου.
11 Ιανουαρίου: Βόρειες Κυκλάδες - 25 Ιανουαρίου: Κεντρικές Κυκλάδες 8 Φεβρουαρίου: Νότιες Κυκλάδες - 22 Φεβρουαρίου: Δυτικές Κυκλάδες 8 Μαρτίου: Κρήτη - 22 Μαρτίου: Δωδεκάνησα 5 Απριλίου: Βορειοανατολικό Αιγαίο - 26 Απριλίου: Βόρειο Αιγαίο
⏰ 19.00 – 20.30 Δήλωση Συμμετοχής...
|
Philadelphia: Tanzkurs für griechische Tänze
Der geplante Kurs besteht aus 10 wöchentlichen Tanzabenden, die von Jannis Sousouris in griechischer Sprache geleitet werden.
Stattfinden würde der Kurs jeweils mittwochs von 19:30 bis 20:30 Uhr im Vereinshaus, die Kosten pro Teilnehmer betragen 110 Euro für Mitglieder und 120 Euro für Nichtmitglieder.
Die Mindestteilnehmerzahl sind 10 Personen, Beginn der Serie wäre der 25. Januar 2023.
Um den Kurs endgültig planen zu können, bitten wir Sie um Ihre verbindliche Anmeldung bis zum Montag, den 16. Januar 2023 per Telefon oder unter der unten angegebenen Mailadresse.
|
|
|
|
  |
|