ex-dsathen
Τεύχος 476 (33/2024) - Δευτέρα / Montag 26.8.2024 - Ημερομηνία 1ης έκδοσης 13.7.2015

Ο Αύγουστος μας αποχαιρετά με μία ακόμη δυσάρεστη είδηση, την απώλεια του Χάρη Αργυρόπουλου από την τάξη του '74 και με μία ανάρτηση του Παύλου Γερουλάνου για τον Νίκο Θέμελη, που μας άφησε μέσα στον Αύγουστο πριν από 13 χρόνια.

Σήμερα φιλοξενούμε δύο ενδιαφέροντα κείμενα από τον χώρο της μουσικής, ένα για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, αλλά και δύο ευρήματα από τα χρόνια της Αραχώβης. Πρόκειται για δύο ακόμη μέλη της ευρύτερης οικογένειας των αρχαιολόγων του DAI, που έστελναν, όπως ήταν φυσιολογικό, τα παιδιά τους στην Γερμανική Σχολή.

“Έφυγε” ο Χάρης Αργυρόπουλος

Την Κυριακή 18 Αυγούστου 2024 “έφυγε” ο Χάρης Αργυρόπουλος, απόφοιτος του 1974 μετά από σύντομη μάχη με τον καρκίνο.

Ο Χάρης είχε σπουδάσει στην Γερμανία και είχε ασχοληθεί επιχειρηματικά με τον τουρισμό και την εστίαση ενώ ήταν και ερασιτέχνης ηθοποιός.

Η κηδεία του θα γίνει την Τετάρτη 21 Αυγούστου στις 11 π.μ. στο Α’ Νεκροταφείο Αθηνών.

Η οικογένειά του θα επιθυμούσε αντί στεφάνου να γίνουν δωρεές στη μνήμη του, στην ΓΑΛΙΛΑΙΑ Μονάδα Ανακουφιστικής Φροντίδας (galilee.gr).

(περισσότερα…)

Χάρης Αργυρόπουλος (74) (1956-2024)

Ο Χάρης Αργυρόπουλος γεννήθηκε το 1956 και αποφοίτησε από την Σχολή, το 1974.

Σπούδασε Επικοινωνία και ΜΜΕ (Communication & Media Studies) στο Ludwig-Maximilians-Universität München (1977-1985).

Αμέσως μετά τις σπουδές του εργάστηκε στο χώρο του Τουρισμού και της Εστίασης και συνεργάστηκε με τουριστικό γραφείο στο Μόναχο και το 2019 έγινε συνεργάτης της Booking.com με εξειδίκευση σε γερμανόφωνους και αγγλόφωνους πελάτες της πλατφόρμας. Ενδιάμεσα είχε μετακομίσει στα Χανιά, όπου μετέφερε την δραστηριότητά του και το 2022 ίδρυσε την εταιρία Toutou4u.com, μια πλατφόρμα διαχείρισης μετακίνησης με ενεργειακή προσέγγιση.

Ο Χάρης αγαπούσε το θέατρο και τη μουσική και ήταν ερασιτέχνης ηθοποιός και συνεργαζόταν με το θεατρικό εργαστήριο του Athens School. Ο συμμαθητής του, Νίκος Βαφειάδης, θυμήθηκε ότι ο πατέρας του είχε τον κινηματογράφο ΟΝΤΕΟΝ στην Λεωφόρο Μεσογείων, που αργότερα η Ξένια Καλογεροπούλου το μετέτρεψε σε Θέατρο Πόρτα.

Απεβίωσε στις 18.8.2024 μετά από σύντομη μάχη με τον καρκίνο.

(περισσότερα…)

Peter Buschor (38*) (1921-1973)

Ο Πέτερ Μπούσορ γεννήθηκε το 1921 και εμφανίζεται στα Μαθητολόγια της Αραχώβης το έτος 1927-28 στην Β’ Δημοτικού και το επόμενο στην Γ’ Δημοτικού, ενώ αν συνέχιζε θα αποφοιτούσε το 1938. Το όνομά του στα ελληνικά αποδίδεται λανθασμένα, ως “Μπούχορ”.

Ο πατέρας του, Έρνστ Μπούσορ (Ernst Heinrich Buschor,  1886-1961 ) ήταν Γερμανός κλασικός αρχαιολόγος που εργάστηκε στην Ελλάδα και ένας από τους πιο σημαντικούς αρχαιολόγους της εποχής του. Μετάφρασε όλες τις τραγωδίες του Αισχύλου , του Σοφοκλή και του Ευριπίδη. Η εξέταση του έργου του καθόρισε μεγάλα τμήματα όχι μόνο της γερμανόφωνης κλασικής αρχαιολογίας πολύ μετά τον θάνατό του. Από το 1922 έως το 1929 διετέλεσε Πρώτος Διευθυντής του Τμήματος Αθηνών του Γερμανικού Αρχαιολογικού Ινστιτούτου , όπου, μεταξύ άλλων, πραγματοποίησε ανασκαφές στην Αθήνα, στην Ολυμπία και στις Αμύκλες κοντά στη Σπάρτη. Είχε πέντε παιδιά αλλά μόνο δύο από αυτά γεννήθηκαν στην Ελλαδα. Ο Peter (γεν. 1921) και ο Georg (γεν.1923), ο οποίος πιθανόν να πήγε στην Γερμανική στο Νηπιαγωγείο, όμως επειδή η οικογένεια εγκατέλειψε την Ελλάδα το 1929 ίσως παρέμεινε για λιγότερο από ένα χρόνο στην Σχολή, όμως έκανε λαμπρή καριέρα ως τραγουδοποιός.

Ο Georg Buschor γεννήθηκε στις 14 Μαρτίου 1923 στην Αθήνα, Ελλάδα. Το 1929, αφού ο πατέρας του διορίστηκε στην έδρα της κλασικής αρχαιολογίας στο LMU , η οικογένεια μετακόμισε στο Μόναχο. Μετά το τέλος του πολέμου σπούδασε φιλοσοφία και θεατρικές σπουδές στο Μόναχο και στη συνέχεια άρχισε να εργάζεται ως τραγουδοποιός στο Schwabing . Ήταν συνθέτης, γνωστός για τα Junge Leute brauchen Liebe (1961), Spukschloß im Salzkammergut (1966) και Der Orgelbauer von St. Marien (1961). Πέθανε στις 11 Φεβρουαρίου 2005 στο Λουγκάνο της Ελβετίας.

Ο Georg Buschor εξελίχθηκε σε έναν από τους πιο επιτυχημένους Γερμανούς τραγουδοποιούς των επιτυχιών και είχε το μουσικό του αποκορύφωμα τη δεκαετία του 1960, όταν έγινε ένας από τους σημαντικότερους τραγουδοποιούς της Mireille Mathieu.  https://de.wikipedia.org/wiki/Georg_Buschor

Alfred Gilliéron (38*) (1920-2010)

O Émile Emmanuel Gilliéron (1850–1924), συχνά γνωστός ως Émile Gilliéron père για να ξεχωρίζει από τον γιο του Émile fils (1885-1935) , ήταν Ελβετός καλλιτέχνης και αρχαιολόγος σχεδιαστής περισσότερο γνωστός για τις ανακατασκευές του μυκηναϊκών και μινωικών αντικειμένων από την εποχή του Χαλκού. Από το 1877 μέχρι τον θάνατό του, συνεργάστηκε με αρχαιολόγους όπως ο Heinrich Schliemann, ο Arthur Evans και ο Georg Karo, σχεδιάζοντας και αποκαθιστώντας αρχαία αντικείμενα από τοποθεσίες όπως η Ακρόπολη της Αθήνας, οι Μυκήνες, η Τίρυνθα και η Κνωσός.

Από το 1909-1910 περίπου, ο Gilliéron εισήγαγε σταδιακά τον γιο του στην επιχείρησή του. Ο νεότερος Gilliéron εργάστηκε με τον πατέρα του στο Βόλο της Θεσσαλίας και στην Κνωσό το 1910-1912. Μεταξύ 1906 και 1933, το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης αγόρασε σχεδόν επτακόσια έργα τέχνης από τους Gilliérons.

Το αναμνηστικό άλμπουμ εξώφυλλο των πρώτων σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων, που διεξήχθησαν στην Αθήνα το 1896, θεωρείται εδώ και καιρό η πρώτη ολυμπιακή αφίσα. Παρουσιάζει μια Ελληνίδα, που κρατά ένα στεφάνι ελιάς και κλαδιά μυρτιάς, τα βραβεία των νικητών. Μέχρι πρόσφατα, κανείς δεν ήξερε ποιος το είχε δημιουργήσει. Αλλά το 2018, έρευνα της École Française d’Athènes (Γαλλική Σχολή Αθηνών) αποκάλυψε τελικά τον σχεδιαστή: Ο Ελβετός καλλιτέχνης Emile Gilliéron σχεδίασε την αφίσα, τα τρόπαια και τις αναμνηστικές σφραγίδες για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896 στην Αθήνα.

Ο Alfred Gilliéron (1920-2010), εγγονός του Émile Gilliéron pere και γιος του Émile fils, εμφανίζεται στα μαθητολόγια της Αραχώβης την χρονιά 1930-1931 στην Ε’ Δημοτικού, όπου ήταν καταγεγραμμένος ως “Γκιλιέρου Αλφρέδος” και (χωρίς να γνωρίζουμε), αν συνέχιζε, θα αποφοιτούσε το 1938.

Χωρίς να έχει άμεση σχέση με την αρχαιολογία αλλά συνεχίζοντας την καλλιτεχνική παράδοση ο Alfred, γλύπτης, συνέχισε την τέχνη των προγόνων του στην ελεύθερη αγορά, μεταφέροντας τα αρχαιολογικά κίνητρα προς την αναπτυσσόμενη βιομηχανία του τουρισμού. Η χρήση, επαναχρησιμοποίηση και προσαρμογή μοτίβων, σχημάτων και θεμάτων που ξεκίνησαν από τους πρεσβυτέρους του στα τέλη του 19 ου και 20 ου αιώνες, μετατρέπει τον Alfred Gilliéron σε έναν ζωντανό σύνδεσμο μεταξύ της εποχής των πρωτοποριακών ανακαλύψεων και την εποχή της «κατανάλωσης» του Αιγαίου. Η δημιουργική του πορεία είναι ταυτόχρονη με την ανάπτυξη του μαζικού τουρισμού , από την μεταπολεμική περίοδο μέχρι την είσοδο της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση στις αρχές της δεκαετίας του 80. (περισσότερα…)

Παύλος Αγιαννίδης: “Πένθος για τον Γιώργο Λεωτσάκο, σημαίνοντα μουσικολόγο”

Πόσοι θυμούνται αυτόν τον Έλληνα που έδωσε τα φώτα του στις πλέον έγκυρες, διεθνώς, μουσικές εγκυκλοπαίδειες και λεξικά όπως το Grove και το New Grove Dictionary of Music; Πόσοι μνημονεύουν τις μελέτες και τα άρθρα του για τον (καταστροφικό) Εθνικό Μουσικό Διχασμό, ή τη δουλειά μυρμηγκιού που έκανε για την περίφημη Εθνική Μουσική Σχολή και τον Μανώλη Καλομοίρη.

Ξέρω, ξέρω… Τι κάθομαι τώρα και θυμάμαι σε μια Ελλάδα που δονείται σε ρυθμούς τραπ, σκυλάδικου, άντε και «έντεχνου». Τι κάθομαι και αναλογίζομαι έναν αφανή, πλην σημαίνοντα «ανασκαφέα» μιας άλλης μουσικής Ελλάδας: το Γιώργο Λεωτσάκο, έγκριτο διεθνώς ερευνητή, μουσικολόγο και μουσικοκριτικό, που αναχώρησε σήμερα (Τετάρτη, 14 Αυγούστου) για «τόπο χλοερό». Εκεί που η Μουσική είναι Μία. Και Σημαντική.  

Δείτε το άρθρο του Παύλου Αγιαννίδη στο protagon.gr…

Φώτης Απέργης: “Πως άλλαξε ο τρόπος που ακούμε μουσική”

Με αφορμή ένα δημοσίευμα του Παύλου Αγιαννίδη για το βιβλίο: “Γίνεται παρεξήγηση και δίνουν την εξήγηση”, είχαμε αναφερθεί στον συγγραφέα Φώτη Απέργη, ο οποίος είναι δημοσιογράφος, Διευθυντής των μουσικών σταθμών της ΕΡΤ και αδελφός του απόφοιτου Απόστολου Απέργη.

Πρόσφατα, στις αρχές Αυγούστου, δημοσιεύτηκε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο του στην εφημερίδα “Καθημερική” με τίτλο “Πως άλλαξε ο τρόπος που ακούμε μουσική”:

Τo 1960, ο αδυσώπητος πολιτικός διχασμός, η φτώχεια και η μετανάστευση ταλάνιζαν την ελληνική κοινωνία. Και όμως, τον Οκτώβριο εκείνης της χρονιάς, πλήθος μουσικόφιλων πλημμύρισε την εστία των Κρητών φοιτητών για να παρακολουθήσει τη συζήτηση με θέμα ποιος «Επιτάφιος» (αυτός σε ενορχήστρωση Χατζιδάκι με τη Μούσχουρη ή εκείνος σε ενορχήστρωση Χιώτη με τον Μπιθικώτση) ταίριαζε καλύτερα στην ολόδροση μουσική του Θεοδωράκη και τη σπαρακτική ποίηση του Ρίτσου. Είχε σημασία: Στον «Επιτάφιο» συναντήθηκαν για πρώτη φορά η λαϊκή παράδοση και η λόγια δημιουργία, ο αστικός κόσμος και η αριστερή διεκδίκηση. Αυτό υπήρξε το έργο που σηματοδότησε τη γέννηση του έντεχνου λαϊκού τραγουδιού.

Δείτε το άρθρο: https://www.kathimerini.gr/culture/563156842/allaxe-o-tropos-poy-akoyme-moysiki/

Ξένια Κουναλάκη: “Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Αποδοκιμασίες, οργή και μια συγγνώμη”

«Μοναδική», «ιδιαίτερη», «η χειρότερη στην ιστορία του θεσμού», «αηδιαστική», ήταν μερικά από τα επίθετα που επιστρατεύτηκαν για να περιγράψουν την αμφιλεγόμενη τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού. Ειδικά η αναπαράσταση ενός παγανιστικού γλεντιού των θεών του Ολύμπου, παρερμηνεύτηκε ως διακωμώδηση του «Μυστικού Δείπνου» του Λεονάρντο ντα Βίντσι με επικεφαλής μία ντραγκ κουίν και θεωρήθηκε βλάσφημη όχι μόνο από συντηρητικούς εκκλησιαστικούς κύκλους, αλλά και τον ηγέτη της γαλλικής Αριστεράς Ζαν-Λικ Μελανσόν. Η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή (ΔΟΕ) ζήτησε συγγνώμη και η ανιψιά της Μαρίν Λεπέν, η ευρωβουλευτής Μαριόν Μαρεσάλ, απέδωσε το σκάνδαλο σε μια αριστερή μειοψηφία που είναι έτοιμη για κάθε πρόκληση.

Δείτε το άρθρο της Ξένια Κουναλάκη στην εφημερίδα “Καθημερινή”:

https://www.kathimerini.gr/world/563149957/olympiakoi-agones-2024-apodokimasies-orgi-kai-mia-syggnomi/

Παύλος Γερουλάνος: “13 χρόνια χωρίς τον Νίκο Θέμελη”

Ο Νίκος λείπει. Κρατάμε, όμως, μέσα μας εκείνα που κερδίσαμε από την παρουσία του και την φιλία του, την ευγένεια και την προθυμία του. Την διαρκή του αναζήτηση για το πως η Ελλάδα θα προχωρήσει μπροστά. Την αγωνία του να είναι χρήσιμος στην χώρα και στους ανθρώπους. Την δημιουργική του γραφή στα βιβλία του, που ανέδειξαν ιστορικές περιόδους της χώρας μας.

Είμαι σίγουρος ότι εάν ήταν μαζί μας σήμερα θα μοιραζόμασταν τις ίδιες αγωνίες για το μέλλον της προοδευτικής παράταξης.

Ο Νίκος ζει μαζί μας.

Η Έλενα Παπαβασιλείου ήλθε με τη νέα εκπομπή «ΕQ» στο ACTION 24

Το «EQ» είναι η διεθνής συντομογραφία της συναισθηματικής νοημοσύνης. Με αυτό τον τίτλο, «EQ», η Έλενα Παπαβασιλείου δημιούργησε μια νέα δημοσιογραφική εκπομπή, στην οποία ένας νέος καλεσμένος από όλο το φάσμα της κοινωνικής, πολιτικής και οικονομικής ζωής, θα υποβάλλεται σε μια διαφορετική συνέντευξη. Καθημερινά στις 6 το απόγευμα στο ACTION 24.

Τελειώνοντας τη Γερμανική Σχολή, σπούδασε οικονομικά στην Αθήνα από όπου αποφοίτησε με άριστα. Ξεκίνησε την καριέρα της στη δημοσιογραφία δουλεύοντας σε περιοδικά μόδας. Η πρώτη της τηλεοπτική εμφάνιση ήταν στην πρωινή εκπομπή του Mega «Όμορφος Κόσμος», όπου συμπαρουσίαζε με τον Νότη Χριστοδούλου τη στήλη της διακόσμησης. Αμέσως μετά,συμμετείχε στο τάλεντ σόου του Alpha «TV Stars Παρουσιάστε». Έπειτα, βρέθηκε για ένα χρόνο ανάμεσα στους παρουσιαστές της εκπομπής «Μες την καλή χαρά», με κεντρική παρουσιάστρια τη Ναταλία Γερμανού. Στη συνέχεια, συμπαρουσίασε με τον Σπύρο Λάμπρου το πρωινό μαγκαζίνο του Alpha «Πάνω στην Ώρα» και τη σεζόν 2011-2012 επέστρεψε στην ανανεωμένη ομάδα του «Μες την καλή χαρά». (από το yupiii.gr)

https://www.protothema.gr/life-style/article/1448401/elena-papavasileiou-epestrepse-stin-tileorasi-meta-apo-8-hronia-deite-video/

https://www.protothema.gr/life-style/article/1259000/i-elena-papavasileiou-pire-to-master-tis-stin-psuhologia/

Οι Locomondo τον Αύγουστο

Με επικεφαλής τον Μάρκο Κούμαρη συνεχίζεται η καλοκαιρινή περιοδεία των Locomondo και τον Αύγουστο.

Παρασκευή, 2 Αυγούστου, Ελάτεια

Κυριακή, 4 Αυγούστου, Καλαμάτα

Τετάρτη, 7 Αυγούστου, Μύρτος, Ιεράπετρα

Παρασκευή, 9 Αυγούστου, Αποκόρωνας, Χανιά

Τετάρτη, 14 Αυγούστου, Σύμη

Κυριακή, 18 Αυγούστου, Ακράτα

Παρασκευή, 30 Αυγούστου, Σέρρες

Σάββατο, 31 Αυγούστου, Κιλκίς

(περισσότερα…)

Neue AGs für die Sekundarstufe I + II gesucht

Αναζήτηση νέων Ομίλων Eργασίας

Αγαπητοί γονείς και φίλοι της Γερμανικής Σχολής Αθηνών,

Οι Όμιλοι Eργασίας παίζουν ένα σημαντικό ρόλο στην απογευματινή ζώνη του Σχολείου, καθώς διευρύνουν τη σχολική ζωή πέρα από το υποχρεωτικό πρόγραμμα και τα μαθήματα. Η δήλωση συμμετοχής σε έναν Όμιλο Eργασίας είναι βασικά προαιρετική. Οι μαθητές/τριες επιλέγουν με βάση τα ενδιαφέροντά τους, τις κλίσεις και το πρόγραμμά τους. Οι περισσότεροι Όμιλοι που προσφέρονται ανήκουν στους τομείς αθλητισμού, μουσικής, καλλιτεχνικών, θεάτρου, αλλά επίσης και γλωσσών (ισπανικά, ιταλικά) σαν εμπλουτισμός γνώσεων μαθημάτων (Χημεία – Πειράματα, Μαθηματικά, Σχολική εφημερίδα, επιχειρηματολογία, ιστορία κλπ.).

Μέσω της εξαιρετικής δουλειάς που γίνεται στους ομίλους οργανώνονται παραστάσεις στο θέατρο, μουσική, musical, σχολικές ομάδες σε όλα τα αθλήματα, στην επιχειρηματολογία κλπ..

Οι Όμιλοι διεξάγονται μια φορά την εβδομάδα από τέλη Σεπτεμβρίου έως τον Ιούνιο και κατά κανόνα διαρκούν 90 λεπτά. Σε κάθε Όμιλο συμμετέχουν τουλάχιστον 10 παιδιά.

Στην παρούσα φάση ψάχνουμε τρόπους, για να εμπλουτίσουμε ακόμα περισσότερο τις επιλογές που προσφέρουμε. Γι’ αυτό αναζητάμε άτομα που ενδιαφέρονται να συντονίσουν έναν Όμιλο Εργασίας.

Θα σας ενδιέφερε να προσφέρετε κάποιον Όμιλο Εργασίας; Ή μήπως γνωρίζετε κάποιον που θα ήθελε να το κάνει;

Αν συμβαίνει κάτι από τα παραπάνω, τότε μπορείτε ευχαρίστως να επικοινωνήσετε στο kambouris@dsathen.gr

(περισσότερα…)

Μαθήματα Γερμανικών

Μαθήματα Γερμανικών από καθηγήτρια πτυχιούχο Γερμανικής Φιλολογίας, με μεταπτυχιακές σπουδές από το Πανεπιστήμιο Βιέννης και διδακτορικό τίτλο σπουδών με Προετοιμασία εξετάσεων για τη Γερμανική Σχολή Αθηνών, Abitur & όλα τα διπλώματα.

25ετής Εμπειρία διδασκαλίας.

τηλέφωνο : 6972 0111 83

Γερμανίδα διδάσκει γερμανικά

ΓΕΡΜΑΝΙΔΑ με MBA Goethe Universität Frankfurt με πολυετή εμπειρία στην διδασκαλία της Γερμανικής γλώσσας και επάρκεια αναλαμβάνει με αποτελεσματικότητα  διαδικτυακά και δια ζώσης μαθήματα σε όλα τα επίπεδα Α1 μέχρι και C2, προετοιμασία για εξετάσεις  στην DSA και  διπλώματα Ινστιτούτου Goethe και ÖSD.

επικοινωνία στο 697 2288892, ahastri@gmail.com

Οδός Γερμανικής Σχολής Αθηνών & Δημοκρίτου 6, 15123 Μαρούσι Germanikis Scholis Athinon & 6 Dimokritou str, 15123 Amaroussion Tel./ Fax: +30 210 6106589 email: info@ex-dsathen.gr