Χρήστος Μπαλόγλου: “Καινή Διαθήκη και Οικονομία. Μελετήματα”

Ο Χρήστος Μπαλόγλου παρουσίασε το βιβλίο του: “Καινή Διαθήκη και Οικονομία. Μελετήματα”, Θεσσαλονίκη, 2025 και αναφέρει ότι “πέραν των καλών λόγων του Αγίου Θεσσαλονίκης, η Καθηγήτρια Τσαλαμπούνη έκανε μία εξαιρετική ανάλυση του όλου έργου και των νέων προβληματισμών, που εισάγει για την μελέτη των χρόνων της Καινής Διαθήκης, κατά τρόπον πρωτότυπον”.

Περί των υπογραφών που έλαβαν χώρα και του κοινού ανακοινωθέντος εις Φανάριον, μεταξύ των δύο κεφαλών, ειρήσθω τα ακόλουθα. Πρώτον, στόχος και σκοπός του Οικουμενικού Πατριάρχου ήτο η κοινή προσευχή εις Νικαιαν της Βιθυνίας μεταξύ του Ρώμης και των προκαθημένων της Πενταρχίας, ήτοι του Αλεξανδρείας, του Ιεροσολύμων και του Αντιοχείας. Κάτι τέτοιο , υπό τας παρούσας συνθήκας, εις τας οποίας ευρίσκεται η Ανατολική Μεγάλη του Χριστού Εκκλησία υπήρξε και είναι ανέφικτον. Ο Ιεροσολύμων και ο Αντιοχείας δεν αποδέχονται τον Κιέβου, δεν αλληλογραφούν μαζί του. Ο Ιεροσολύμων δέχεται πιέσεις πανταχόθεν, ως και ο ΥΠΕΞ των ΗΠΑ μετέβη εις Αγίαν Γή για να πείση, αλλά δεν γνωρίζει ότι οι Αγιοταφίτες είναι δύσκαμπτοι. Δεν μας ερωτούσε και μας? Δεύτερον, ο Πάπας της Ρώμης είναι ο αρχαιώτερος θεσμός της Ευρώπης και πρέπει να υπογραμμίζεται αυτό πανταχόθεν. Τρίτον, ο ΚΠολεως έχει συνείδησιν συνοδικήν, ήτοι είναι primus inter pares, δεν έχει πρωτεία, δεν υπάρχουν πρωτεία στην Ανατολή, όλοι είναι ίσοι, ένεκα της δημοκρατικής ιδεολογίας της Ανατολής. Τέταρτον, η Ένωσις των Εκκλησιών, Ρώμης και ΚΠολεως , είναι δύσκολον να πραγματοποιηθή, το θεωρώ ανέφικτον, διότι υπάρχει διαφορά ιδεολογίας, τουτέστιν φιλοσοφικής ενατενίσεως Ανατολής και Δύσεως. Πέμπτον, πως θα πραγματοποιηθή το κοινόν ποτήριον, εφόσον υπάρχει η Ουνία? Έτσι, και ο κοινός και όχι καινός εορτασμός του Πάσχα είναι γράμμα κενόν. Τέλος, ο αοίδιμος Πάπας Ιωάννης-Παύλος Β΄, ο Βοιτίλα [Κρακοβία 1921- Πόλη του Βατικανού 4.4.2005], είχε διατυπώσει την μοναδική θεωρία,ότι “γράφονται πολλά και χύνεται άφθονον μελάνι για την ένωσι της Ευρώπης. Υπενθυμίζω, ότι κατά το παρελθόν υπήρχε μία Ευρώπη ενωμένη. Τότε, υπήρχε, πρώτον, ένα κοινό δόγμα, ο ΡΚαθολικισμός,δεύτερον, ένα κοινό νόμισμα, το γερμανικόν thaler, και τρίτον, μία κοινή γλώσσα, η Λατινική”. Η θεώρηση αυτή εδράζει επί της θεωρίας του Huntington, ότι τα Βαλκάνια δεν ανήκουν στην Ευρώπη. O Duroselle, ο Γάλλος ιστορικός και μέλος της Ακαδημίας των Επιστημών, έγραφε για την Ευρώπη, ότι η ιστορία της άρχιζε από του 800 μ.Χ..

Αυτά για μην ξεχνιόμαστε. Βοήθειά μας!

Κάντε Εγγραφή στο εβδομαδιαίο Newsletter

* indicates required
Συμπληρώστε το e-mail σας